Sidor

lördag 3 september 2016

Callisto är tingad

Nu är även Callisto tingad vilket innebär att bara Pan och Bianca söker egna hem att flytta till. Och det känns bra. Jag "jobbar" hårt för att hitta nya hem till dom. Och jag jobbar lika hårt för att få dom sociala och trygga så dom kan charma sina blivande familjer.

Jag tror att Zira tycker att jag svälter hennes ungar. Hon får ju mycket extra nu då dom fortfarande diar henne även om det är i omgångar om 3-4 minuter. Köttfärs är hon ju galen i, förutom när hon får mush i maten. Men hon är en mamma som delar med sig. Hon får ju köttfärsen uppe på bänken för att inte ungarna ska ta den. Men hon tar bit för bit och hoppar ner på golvet och ropar på ungarna och ger den till dom. Dessutom så är hon bra jägare. 2 gånger nu har hon kommit in med näbbmöss. Den ena för cirka 10 dagar sedan då hon var ute på kvällen. Den stackarn var död. Igår vid 10-tiden kom hon in med en till, Den levde men var väl i chocktillstånd för jag kunde ta den och så gick jag ut och lade den i gräset på andra sidan vägen. När jag lade ner den så skakade den jättemycket, ett par minuter senare sprang den iväg. Dom är ju ute i rastgården. Och mig gör det inget att hon fångar dom, det är bara bra för hennes jaktinstinkter. Fast jag vill ju inte ha dom springandes i lägenheten.

Har tagit nya bilder på Callisto.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck