Sidor

onsdag 28 september 2016

Vad blir det för mat?

Tror dom flesta känner igen sig
-Vad blir det för mat idag? Kanske jag ska....nä, inte idag. Eller jo, jag kan....nä, inte det heller, tar för lång tid. Då kom Pandora, det lilla kräket (OBS skrivet med kärlek) på att
-Hörru, var inte så velig nu. Du kan väl koka något i den här stora grytan.
-Ja Pandora, jag kan koka DIG!!
Ni ska inte tro att hon blev skrämd, inte det minsta, istället fortsatte hon nosa och vara nyfiken.

Som ni förstår så är friden här totalt väck. Pandora kom upp på diskbänken redan igår men jag såg aldrig hur. I morse var hon där alltså igen, trots att jag hade stolarna dragna under bordet. Efter att ha tagit ner henne såg jag att hon ställde sig på stolryggen, balanserade och tog ett stora skutt. Och jag vet ju hur det är, är en av dom uppe så dröjer det inte länge förrän dom andra också är det. Dom är snabba på att lära sig av varandra. Så nu får det absolut inte stå NÅGOT ätbart på bänken, för det kommer inte spela någon roll vad det är, dom kommer att käka på det ändå. Det är också det ända sättet för mig att visa dom att det inte finns något för dom där, och då tröttnar dom. Kanske. Det positiva är ju att bänken kommer att vara ren varje dag fram till att dom flyttar.


-Alltså, grytan hade ju kunnat vara lite mindre. Pandora hade nog inte protesterat mot det.








Noop, Callisto har inte patent på att ligga på det här viset. Pan visar att han också tycker det är skönt.





Bianca och Cordelia håller på att vakna till






Linus ligger och sover på pallen





Och Callisto drömmer  om att få komma ut.





Pandora blev missnöjd över att grytan inte innehöll mat så hon försöker smyga sig på en slurk hos Zira






Men efter att hon blev tillsagd la hon sig ner och tittade trånande och undrade NÄR ska mjölkbaren öppna.





Under natten har det regnat och blåst. Släppte ut dom små, men regnet var inget som störde dom. Bara lite skakningar på tassarna för att få bort det värsta.

Pan luktar på den blöta j orden




Cordelia smyger omkring




Pan




Pan & Cordelia




Callisto




Pandora




Pan




Linus





Pan






Bianca




Linus




Synd det inte blev bra skärpa när Pan leker med vattnet. Men man ser det ändå




1 kommentar:

  1. Ååå jösses vad de är sööööta och vilken nöjd min det lilla "kräket" hade när hon satt i kastrullen....

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck