Sidor

söndag 25 september 2016

Underbara Love

Något som jag uppskattar och som jag älskar som uppfödare är när jag får små rapporter och bilder från "kattungar" i sina nya hem. Det är ju även bra för mig att se hur dom har utvecklats, på det viset vet jag vad jag behöver "jobba" på. Inte för att det är aktuellt då jag ska lägga ner, men jag har ju Miranda och Phoebe på foder. Mirandas pojkvän är redan bokad. Men Phoebe är långt ifrån klart. Måste hitta en fin B-hane till henne. Nästa månad ska hon HCM-skannas och är det ok så blir det lite kris. För jag har verkligen inte hittat någon lämplig hane till henne än. Hur som helst, igår fick jag lite nya bilder på underbara Love igen. Han är fortfarande lika kelen som när han var liten och ska sova med i sängen på husses arm. Bilder på honom kommer nedanför.

Mamma Zira kan inte bestämma sig om ungarna ska få dia eller inte. Allt som oftast får dom sig en höger för att dom ska gå ifrån henne. Men ibland är det som att hon glömmer av sig, typ en gång om dagen. Och det är oftast på morgonen innan maten serveras. Men även om jag inte serverar maten direkt då så blir Zira irriterad och går ifrån dom. Hon kan liksom inte ge alla 6 en höger på samma gång. Om ni kommer ihåg så har jag skrivit flera gånger att Zira är den katten som är otroligt social och tillgiven, har aldrig haft en sådan som hon.Efter att hon fick sina bebisar så var hon kanske uppe 3-4 dagar i rad för att sen bara ägna sig åt sina små. När dom var ungefär 6 veckor började hon komma upp i sängen igen. Inte som tidigare. utan hon la sig typ mitt emellan, koll på mig och koll på bebisarna. För att hon skulle få gos som hon önskade så flyttade jag på mig närmare  henne. Nu sista veckan är allting som det var innan bebisarna föddes. Hon kommer upp och lägger sig på min kudde och gosar. Länge. Hon har nu också börjat busa med sina ungar vilket hon inte gjorde tidigare. Jo alltså, hon har busat sådär som mammor brukar göra. Men nu är det fullt race på henne och ungarna springer efter henne som en svans. Ser kul ut.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck