Sidor

lördag 28 februari 2015

Periodare

Jag äer en periodare, det är bara att erkänna. Och det gäller just detta med att baka. Jag är inte alls duktig på det på något sätt, men jag tycker det är kul. Ibland blir det bra, ibland blir det mindre bra. Och idag har jag bakat bullar....igen. Har egentligen inte alls plats med det i den lilla frysen som vi har. Men det har jag löst genom att placera lite i mammas frysbox som hon har i förrådet. Funkar alldeles utmäsrkt. Men nu måste jag nog hejda mig lite. Måste ju ätas upp också.

Annars började min morgon med att jag skrev en lista på vad jag hade tänkt göra idag.  Det fanns en hel del på den som jag ville göra men bara 2 saker blev gjorda. Baka bullar....vilket jag höll på att skippa men hade ju tagit upp smöret i morse och ville inte tillbaka med det i kylskåpet. Måla hyllan invändigt i hallen. Det hann jag göra...tog det tidigt på morgonen. Sen blev det tvärnit. Pratade med brorsan John som skulle tömma huset idag och köra till tippen. Sista dagen. Han hade hjälp men den hjälpen kom inte. Så jag hjälpte honom. Och då jag totalvägrar köra släp fick jag köra många omgångar med bilen....det blev 11 gånger med bilen knöfull. Men nu är det gjort och efter dom 3½ timme som det tog orkade jag inte göra så mycket mer. Värk och trött...dessutom avslutade vi med att äta nere på pizzerian då brorsan ville bjuda på käk. Matkoma blev det med andra ord. Imorgon har jag lovat honom hjälp med att städa i huset.....



Idag bakade jag med Manitoba





Klart för jäsning



Efter 15 minuter




Efter 45 minuter





Klart för nästa omgång jäsning på 30 minuter




Stora bullar blir det




Och goda blev dom





Gjutrören som jag köpte. Blev 2 kvar som jag ska göra nya vägghyllor till katterna med




Hyllan överst utsågad och staget är ditskruvat





Bara att börja måla. Bäst att hålla sig på toan så inte katterna testar





Klart :)






Och högtalaren uppe





Förstoringarna på Lillan och Mini kom igår





Byrån som jag har målat..




Och så här ser ju den andra ut





Hyllan i hallen äntligen klar



2 kommentarer:

  1. Denna gång blir det lite Chabby Chic över lägenheten. Så kul att ändra stil och så snyggt det blev. Bullarna såg helt otroligt goda ut... Bra mjöl och bra bagare Kram

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj vilken aktivitet!!! Du är en hejare på att få till allt. Bygger o målar o bakar o hjälper brorsan ... Håller m Elisabeth: Bullarna ser VÄLDIGT GODA UT ...

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck