Sidor

fredag 6 februari 2015

Ny bolåda

Oavsett om Mini ska ha bebisar nu eller senare så är bolådan klar. Nästan. Ska bara ta lite sandpapper för att ta bort färgen som har hamnat lite fel....vill inte ha den där. Nu glömde jag ju att ta förebild, men sängskåpen finns att se ändå då jag tog bilder på dom när jag fick dom och skulle visa min härliga luftmadrass som jag hade innan.. Hur som helst så har jag sågat i båda sängborden. Stod inne i den stora garderoben...tänkte först att jag skulle ha det där. Men då jag har den ena halvan av dubbelsängen som vi köpte tillfälligt visade det sig att det inte alls blev bra att ha det där.

Det bordet som hade dörren som var ok behöll jag med dörr och lade den på sidan. Så att man kunde öppna dörren uppifrån och ner. Meningen är då att bebisar med sin mamma ska vara där i början. Inga drag och mörkt, ändå kan jag öppna när helst jag vill utan problem. För att inte dörren ska gå upp så där huxplux ifall någon på insidan kommer åt den har jag även skruvat dit en mindre fönsterhake. Bordet vars dörr inte var så bra, där tog jag bort dörren., och hyllorna från bägge skåpen är där. På båda kortsidorna har jag sågat ut hål så att det passar ihop med varandra och alltså blir en ut/ingång. Hyllorna kommer bli perfekta att ha för sådant som jag kommer att behöva inför en förlossning och sen våg och annat...Inget spring för att hämta då jag inte vill ha det på golvet.  Och idag har jag målat det vitt. Vill inte/kan inte ha det i sovrummet.....så det hamnade i hörnet i vardagsrummet där även annat till katterna finns. Blir nog bra  till slut.

Häromdagen skrev jag om min spis som jag inte tyckte var ok....fick rengöra den i flera timmar innan jag fick bort allt från spis och plåtar. Igår drog jag ut den då jag skulle rengöra under. Blev faktiskt lite orolig då jag såg att sladden hade en eltejp runt om sig. Stängde ner säkringarna till spisen och kollade. Då var sladden sönder. Absolut inte ok. Meningen var ju att jag skulle få en ny spis framöver men jag ringde igår och berättade läget och sa att jag skulle vilja ha en ny omgående. Bra hyresvärd som kom med en ny idag. Känns så fräscht. Snygg är den också och med varmluft. Tråkigt att jag inte kunde låta bli att lägga ner timmar på den gamla för att rengöra den. SKULLE ha dragit ut spisen först. Men men....Nu är det som det är. Hur som helst så är jag supernöjd. Han hade även med sig spackel och lim + allt annat som jag behöver för att sätta upp min tapet på en av väggarna i vardagsrummet. Så gissa vad jag kommer att göra imorgon :)

Från att Lillan och Mini igår nästan sov bort hela dagen så har...i alla fall Mini....varit som ett plåster på mig nästan hela dagen. Hon vill bara gosa idag. Och något som hon inte var så glad över tidigare var hennes mage...hon låg idag gärna på rygg och jag fick klappa henne på magen...Jisses vad hon spann.

Mini tycker om att ligga i sängen och gosa.
 

 
 
 
Här kan ni se hur sängborden såg ut innan. Och nej, mitt sovrum ser inte ut så nu. På bilden nedanför ser du hur det ser ut.

 
 
 
 
Här är dom målade och allting är klart. Dörren till själva bolådan är stängd.

 
 
 
 
Och vips...enkelt att öppna

 
 
 
In/utgången

 
 
 
 
Har nu en bädd i som Mini gillar, och hon inspekterar.

 
 
 
Och så tar jag denna bilden. Och tycker plötsligt att jo....Mini är nog stor. Tar ju upp hela överdelen nästan


 
 
 
 
Den gamla spisen

 
 
 
 
Och så den nya fina






1 kommentar:

  1. Som vanligt har du så bra bolådeideér. Den där golvlampan med en annan skärm..och sovrummet blev så snyggt

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck