Sidor

lördag 14 februari 2015

Mini är hemma

Så var vi iväg och hämtade hem Mini. Kände att det var dags. Hon hade ju lugnat sig mycket. Om det har blivit något vet vi inte. Dom har inte sett någon parning och inte heller hört något. Men det kan ju ha hänt. Och för er som kanske undrar. Det beror inte på att dom inte kommer överens, utan helt enkelt på att Mini är så lång så Em kom inte åt. Men som sagt.....det kan ha gått vägen. Återstår att se. Minis vikt idag är 3960. Så hon har under tiden hon Em gått ner 271g. Skönt i alla fall att det inte är så mycket som förra gången på 391g. Jag kommer inte att tjata hål i huvudet på er nu under tiden som jag väntar på att se om det har blivit något.....Skriver ner det jag behöver i min almanacka.

Hur som helst. När Mini kom hem blev givetvis Lillan glad. Gick och nosade efter henne och har inte släppt Mini ur sikte. Hon har verkligen saknat henne denna gången. Mini i sin tur att druckit ovanligt mycket vatten. Hon verkade inte få nog. Dom har ätit båda två, och det var skönt att se Lillan äta som vanligt igen.

Idag har jag bakat igen. Hittade ett recept på Ananaskärleksmums som jag bara var tvungen att testa. Gillar ju kärleksmums. Och dessa med ananas var faktiskt godare. Frisk smak. Glömde tyvärr fota innan jag lade ner allt. Men ni kan se om ni vill receptet här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck