Sidor

söndag 8 februari 2015

Mini på parning

Egentligen har jag ingen lust alls att blogga, vill hellre ligga och sova. Astrött efter att växelvis har hört Mini pipa/gapa/skrika högt och detsamma  fast med öronproppar. Men går jag och lägger mig för att ta natten nu så kommer jag att vakan redan  vid 1-tiden inatt....så jag får hålla ut en liten stund till.

Som jag skrev igår så skulle Mini iväg till Em idag igen då det inte tog sig förra gången. Och där är hon nu alltså.  Tog 30-30 minuter där hon mest glodde illa på honom och morrade. För att sen bara gå fram nosa och vända upp rompan till honom. Jag var kvar en bra stund, ville ju gärna se en parning innan jag åkte hem. Han var på henne flera gånger men fick inte till det medan jag var där. Hon är ju lite längre i kroppen och det måste han komma på. Fast nu är det kameraövervakning så dom kan se en eventuell parning utan att vara inne och störa :)
Givetvis kommer Minis vikt som i förmiddags var 4231g. 78g mer än när hon åkte till honom första gången. Får se om hon går ner lika mycket denna gången när hon kommer hem.

Lite nya bilder på Em blev det idag också. Och ett på Mini där hon stirrar illa på honom.

















 
 
Mini stirrar ilsket. Sängramen bakom henne får upp pälsen i nacken som förstärker själva uttrycket.
 
 

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck