Sidor

tisdag 3 juli 2018

Sarahs bebisar 3 veckor

Egentligen borde jag ju inte bli så förvånad, har ju haft flera kullar och vet ju hur dom utvecklas. Men jag blir lika förvånad och imponerad över hur mycket dom utvecklas, bara från den ena dagen till den andra.

I lördags gav jag första smakportionerna av blötmat. Sarah har varit på mig i några dagar och jag vet liksom inte vad hon vill. Men jag tänkte att hon vill nog att jag ska ge ungarna mat. Och dom gångerna jag har gett dom ersättning så har hon ju varit lugn. Nu hör jag att hon lockar på ungarna. Hon vill gärna att dom ska följa efter henne. När hon själv har ätit går hon direkt till ungarna och lockar på dom. Dom i sin tur bryr sig inte det minsta om henne, antingen sover dom eller leker. Bara Tim har klättrat upp och hörsammat henne. Så jag har dragit bort den lilla klösen från kanten. För jag vill inte att dom ska springa lite hur som helst, inte än. När jag gav dom första smakportionerna blev Smilla och Sally skogstokiga på mig för att dom inte fick mer. Igår fick dom äta lite mer och på kvällen fick dom ersättning. Sarah tar sin modersroll på fullaste allvar. Även om dom äter blötmat håller hon dom kliniskt rena. Jag trodde att jag skulle hitta bajs lite här och var, även klet på dom. Men så har det inte alls blivit. Hon tar alltså allt. Vilket har resulterat att hon fiser så jag blir helt snurrig i huvudet.

Alla äter blötmat hur bra som helst, ja nästan alla. Dino vägrar. Och han vägrar ju ersättningen också. Och har gjort det sedan han föddes. Så honom får jag stoppa mat i munnen på. Vilket resulterar i att han spottar ut det igen. Men jag ger mig inte, han måste bara komma på att det visst är gott. Men han hänger ju på Sarahs tutte så fort han kommer åt. Med andra ord så snart Sarah är i bolådan. Jaja, får nog i honom mat under veckan. Är inte så orolig över det. Är nog bra att jag har börjat ge dom mat för jag tror inte Sarah har så det räcker hela tiden. Jag hade önskat att dom hade ökat lite mer i vikt under veckan som var. Men det är ändå ok, dom går upp sakta men säkert. Nu är också Smilla, Sally och Dino tingade. Och Leo är reserverad. Dagens vikter och veckans viktuppgång. Och givetvis bilder. Dock minder på Sally och Dino som hade alldeles för mycket spring i benen

Tim 390g 82g
Smilla 398g +96g
Kian 385g +92g
Sally 376g +84g
Dino 385g +73g
Leo 388g +91g


Tim 











Smilla 












Kian 












Sally 








Dino 









Leo 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck