Sidor

torsdag 12 juli 2018

Ute på äventyr

Igår morse fick bebisarna komma ut i vardagsrummet för första gången. Då gick dom mest runt och nosade. Tappra försök att komma upp i soffan gjordes också. Igår var även första gången dom kom på att det går att leka med sakerna som ligger på golvet till dom. Givetvis var allt under bevakning, litar inte riktigt på Sally än. När jag såg att energin började ta slut fick dom lite mat och sedan gick dom helt självmant in i den stora transportbusen och la sig för att sova. Det var en procedur som upprepades ytterligare 3 gånger. Inga olyckor. Det är ju fortfarande så att när dom blir nödiga så piper dom lite. Och nu känner jag igen pipet för toa och pipet för mat. Så när Sally pep kollade jag henne extra noga. På hela dagen fick jag sätta ner henne i toan 1 gång. Varje gång dom var ute var jag med dom, när dom sov var jag ute en sväng, klippte gräsmattan, plockade upp potatis, tog in en gurka och vattnade. Allt det gjorde jag innan klockan var 9.00 och innan det blev för varmt. Resten av tiden när bebisarna sov tog jag det bara lugnt.

I morse när jag vaknade var alla vakna och lekte. Tog bara en snabb titt på dom men dom upptäckte mig iallafall. Och då började matpipet och dom började med att försöka sig över väggen som jag har till dom. Jag vill inte ge dom mat så tidigt, vill inte att dom ska komma i den rytmen. Så Sarah lade sig hos dom en liten stund och då var dom tysta, alla var vid mjölkbaren.När hon gick iväg började matpipet. Så jag gjorde i ordning mat till dom. När jag kom in igen var Ceasar, Kian och Sally uppe i soffan. Och jag hann precis se hur Ceasar hoppade ner på golvet. Så, han var alltså den förste. Strax efter hoppade även Sally och Kian ner. Dom andra som var kvar i bolådan såg sina syskon och var på väg efter. Så jag öppnade upp så dom fick leka lite. Men först var det mat och alla käkade med god aptit. Dino är fortfarande lite kräsen, han kan ta lite, kanske bara ett par tre tuggor sen går han. Men jag känner som så att det inte är någon fara. Hade han varit hungrig hade han ätit.

Efter maten gick ingen för att sova, ingen gick ens på toa. Nädå, nu var det spring och bus för hela slanten. Bara genom att släppa ut dom igår gjorde att dom fick lite bättre balans när det gäller springandet. Nu klättrade dom upp på leksakslådan  och klösen. Så roligt att se. Jag är fortfarande inne hos dom när dom leker ute. Men det kommer jag inte att vara varje gång, kanske i någon dag till. För i morse så var det ingen kissefläck på golvet, med andra ord hade Sally varit på toan. Nu ligger dom utspridda lite överallt och sover. Bara Dino har gått till transporten.

Alla bilder huller om buller







































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck