Sidor

torsdag 5 juli 2018

Superduktiga bebisar

Igår så tog jag fram 2 små toalådor till dom, imorgon tror jag att jag ökar till 2 till. Så det  finns i hörnen. Av någon konstig anledning brukar bebisar dra sig just till hörnen när dom blir nödiga. För idag, bara andra dagen så har alla varit i den och typ krafsat. Smilla, Sally och Tim har till och med kissat. Dom andra 3 har bara lekt. Men däven dom har suttit idag och varit koncentrerade, så vem vem, dom kanske också klämde fram någon droppe. Superduktiga.

Jag ökade ju dom igår men kände redan igår kväll att det var för litet. Med klös att klättra i, transport att ligga och sova i + toalådor och torrfoder blir det trångt. Dom har börjat springa och busa, inte så stadiga än men dom gör iallafall försök. Alla är också superduktiga på att äta. Ja, alltså inte Dino. Jag får tvinga i honom så han får smak på det, både blötmaten och ersättningen. Leo var till och med och nafsade i torrfodret igår. Att Dino inte vill äta än tycker jag är tråkigt. Men jag är inte orolig för jag vet att det kommer. Idag fick dom lite köttfärs, och ja, Dino ratade det också.

Det händer så jättemycket  nu med dom. För att man ska förstå hur härliga dom är måste man se dom live. För det går inte att förklara i ord. Dom visar redan nu vad dom gillar och inte. Dino exempelvis visar ju att han inte vill ha någon mat än. Men han visar också att han inte gillar krafsande ljud, då sticker han ut tungan till mig. Ibland går det över, ibland håller det i sig. Som Zira. Hon älskade laserpekaren men hon hade ljudet av den om jag skramlade, då visade hon tungan  och var på väg att spy.

Nu är det alltså bara 3 grabbar som söker egna hem att flytta till Tim och Kian. Som för övrigt är lika som bär om man ser dom bara så där. Men Kian är lite mindre i kroppen. Viktmässigt är dom ganska lika, Tim väger bara 8g mer idag. Men om man tittar noga så kan man se en brytning på M:et i Tim's panna. Kians M är helt. Lite bilder blir det idag. Men innan jag avslutar dagens inlägg vill jag säga grattis till Damon, Stefan Elena och Katherine på 1-årsdagen. Mina älskade ungar som var så sjuka. På bilderna 3 veckor


                                                 Damon                                            Stefan


Elena                                             Katherine







Tim








Kian






Leo. Hans färg är svart men det är jättesvårt att få till färgen när jag fotar








Mer plats











Smilla





Dino



Jodå, Dino här också. Så här ser han alltid ut när han är klar i mjölkbaren. Man kan ju tro att Sarah har mjölkchoklad som hon bjuder på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck