Sidor

torsdag 26 juli 2018

Duktig jägare!

Igår gjorde jag ju det minsta möjliga, låg för det mesta i sängen och flåsade. I morse när jag vaknade så var min första tanke att jag skulle göra detsamma idag som igår, fast dubbelt upp. I vanlig ordning så funkar det inte. Iallafall inte så tidigt på morgonen. Öppnade upp till altanen och rastgården redan 5.30. Alla ungarna hade redan fått frukost och när jag öppnade var alla ute i rasande fart. Samtidigt som jag öppnade den dörren öppnade jag alla fönster och på med fläkten så det kom in frisk och sval luft. För egen del tyckte jag det var skönt för det var så varmt och kvavt inne. Ungarna hade ju redan busat innan maten så jag såg på dom att dom inte hade ont av dom. Kian, Dino och Smilla var som vanligt. Fortfarande lite lösa i magen men åt med god aptit. Kian och Smilla åt ju även om dom var illamående och spydde men Dino ville inte ha något alls förrän nu i morse. Medan dom var ute så tog jag och körde runt med dammsugaren en stund och sen åkte moppen fram. När allting av det var klart gjorde jag förberedelser för att göra en pastasallad. Ville ha den klar innan det blev för varmt. Dock saknade jag lite av ingredienserna till den så jag var vid affären vid 8-tiden. Väl hem igen gjorde jag klart den.

Igår kväll fick alla vara ute och dom busade och hade riktigt roligt i lite över 2 timmar. Även mamma Sarah var ute och spanade. Själv satt jag ute på altanen vid bordet och bara slappade, snart skulle jag ta in alla. Rätt soom det är så kommer Sarah med någon i munnen, en fjäril. Trodde jag. Men det var det inte, hon hade lyckats fånga en mus ute och drog in den i vardagsrummet till ungarna. Och givetvis blev ungarna helt till sig. I och med att Sarah inte skadade den utan lekte med den smet den rätt som det var. In under soffan!!! Ungarna sprang runt och försökte få iin tassarna under soffan för att fånga den. Givetvis gick inte det när det inte finns så mycket luftrum för dom att komma under. Jag hade inga som helst planer på att ha en mus i vardagsrummet under natten så det var bara att dra ut soffan ch försöka skrämma t den. Men ni ska inte tro att den var där. Nädå, den var i hörnet av transporten som jag har vid öppna spisen. Hade inte en chans att ta den. Den sprang så fort den kunde ut på altanen....med Dino efter sig. Inget hände, musen klarade sig, stack ner genom dom små hålen som är mellan husväggen och golvet. Vid detta laget var jag genomsvettig. Och ont i axeln. För inte tänkte jag på att ta det lugnt när jag lyfte och drog i soffan. Så natten har inte varit så bra.
Mellan varven i morse tog jag även lite bilder. Kian höll på att somna och Smilla sov redan.



Sally



Ceasar



Tim








Ceasar





Tim




Dino












Frukost...för andra gången





Dessa tog jag igår kväll. Kian sover




Tim 




Svalt vid dörren tycker Dino





En snabb runda i baren





Sen fullt ös igen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck