Sidor

tisdag 10 juli 2018

Sarahs bebisar 4 veckor

Att fota 6 bebisar där iallafall 3 av dom har myror i brallar kräver en massa energi. Bara efter att jag hade fotat Tim började svetten lacka på mig, då var han ändå ganska så medgörlig. Smilla satt fint och tittade på mig, hon har absolut inget emot att visa upp sig. Sen är det Kians tur. Jisses, han har inte bara myror i brallan utan en hel myrstack. Jag fick någon bild som går att visa, men dom flesta var rumpbilder eller jättesuddiga. jag gav upp!!!! Får helt enkelt nöja mig med dom som blev.

En annan som har iallafall halva myrstacken i rumpan är Sally. Hon ville verkligen inte vara med, jag lockade och fjäskade för fullt. Hon skulle bara iväg på upptäcktsfärd. Så jag var helt enkelt tvungen att ta ner henne igen och fota i bolådan. Gick lite bättre, men det blev som det blev. Och så var det dags för Dino. Han är bara att sätta ner och fota, han rör sig inte. Tittar lite på mig och räcker ut tungan om jag lockar för mycket med munnen. Så att fota honom gick snabbt och smärtfritt. Sist var det dags för Ceasar. Gick inte att fota honom uppe på soffan heller, han stack så fort han bara kunde. Ner i bolådan med honom. Gick inte så bra det heller för då skulle han bara till mig. Så jag fick vara utanför och böja mig fram mot honom för att få något vettigt kort iallafall.

När det gäller maten så är Tim, Smilla och Ceasar matvrak. Dino kör hälften på mamma Sarah och hälften mat. Han äter själv men inte så mycket. Kian äter bra när det gäller mat men inte så mycket. Och Sally ser ut att vräka i sig mat men i slutänden är det inte så mycket, Kian faktiskt likadan. Hon blir mätt snabbt. Tror att mycket av energin går åt att leka, ett busfrö är hon och hela vakna tiden springer hon runt och leker. Jag kan känna att det är skönt att dom är 6 syskon, dom leker och busar väldigt mycket 2 och 2. Oftast är det Tim och Kian, Smilla och Dino och så Ceasar och Sally. Alla går på toan men Sally kan sätta sig utanför, ungefär var 3:dje gång. Det är inte alltid jag ser det då hon kan gå på toa precis när hon vaknar. Så innan hon går på toa varje gång kommer dom inte ut. Och Sarah kan jag inte förstå. Hon är verkligen en toppenmamma. Men jag tycker att hon faktiskt kan sluta tvätta dom när dom bajsar. Hon fortsätter släppa sina fisar, och jag lovar, dom är hemska. Hon säger även till när det är dax att ge ungarna mat. Hon är efter mig och pratar oavbrutet tills jag går in med maten. När ungarna väl får mat lägger hon sig utanför och är tyst, bara vilar. När ungarna är klara och jag går ut går hon in och hjälper till att tvätta dom i ansiktet. Ungarna har ju börjat tvätta sig själva, men dom någ inte överallt i ansiktet. Vägde Sarah nu igen och idag väger hon 3648g. Hon har gått ner 282g sedan innan parningen. Dom mesta av dessa minus har hon gått ner under dom sista 2 veckorna, 213g. Hon ger verkligen ungarna allt. Deras vikter denna veckan kommer här, även veckans viktuppgång
Tim 498g +108g
Smilla 518g +120g
Kian 474g  +89g
Sally 482g +106g
Dino 489g +104g
Ceasar 494g + 106g

Och nu....MASSOR av bilder


Tim 












Ena minuter lek, nästa sova









Smilla












Bildserien nedanför är taget inom loppet av 2 minuter. Smilla leker för att bara somna mitt i.











Kian 









Sally 


















Dino 














Ceasar 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck