Sidor

fredag 6 juli 2018

Översvämning

Mattehjärtat hoppade till extra mycket i morse, det till och med blev översvämning. Tänk att lite bajs i toalådan för kattungar ger en  uppfödare, iallafall mig, sådant lyckorus. Vem den skyldige  var visste jag inte, men jag visste att det inte är Dino. För han vägrar ju blötmat. Tills imorse!!! Hör och häpna!!! Dino tog sina första tuggor av blötmat. Visst, han åt inte av egen maskin, jag fick stoppa maten i munnen på honom. Men nu spottade han inte ut den. Det som passade lilla herren var samma mat som mamma Sarah får. Bara i med det i mixern så det inte är stora bitar. Har ju typ lagt upp buffé till honom för att se vad han kunde tänkas äta. Och av den maten ville alla ha också, känns kanon. Senare under dagen, för en stund sedan, såg jag att både Tim och Kian bajsade i lådan medan tjejerna kissade.

Själva bolådan är ett katastrofområde nu. När dom alla har ätit klart så går dom ju iväg. Med mat på tassarna, med mat runt munnen och av och till någonstans resten av kroppen. Varje morgon så tvättar jag ju av dom i ansiktet. Men inte ju nu, inte förrän dom har tvättat sig själva. Övning ger färdighet. Inte heller tar jag bort allt efter varje måltid. Då skulle jag tvättmaskinen utan problem. Nädå, dom får gå i det 2-3 dagar. Sen vänder jag på det. Så dom får smutsa ner andra sidan också.

Alla äter som sagt bra. Jag lägger ner faten och alla smaskar högljutt. Små portioner.Efter cirka 10 minuter när dom är klara gör jag ett nytt försök. För jag vet att dom inte får i sig tillräckligt första omgången. Då jag har sådan värk nu, speciellt i knäna har jag ju tagit upp dom till mig och dom har fått äta var och en själva ur fatet från första början. Och när jag gör det så äter dom mycket bättre. Kan inte ha maten framme på golvet till dom för då äter Sarah upp allt. Hon får äta, men i köket. För ska hon äta bebisarnas mat också, då blir hon bara dålig i magen.

Lite bilder som jag tog nyss. Alla nytvättade. Men känner att jag får nog ta på mig mina läsglasögon nu när jag tvättar deras ansikte. Dino och Leo är ju så svåra att se om det blir rent eller inte, ser det först i datorn. Och orkar inte ta nya bilder.Så på bilderna är alla fortfarande lite fuktiga vid ögon och näsa. Bilderna är i den ordning som jag tog dom




















Matte har fuskat så jag får minsann tvätta mig själv.

1 kommentar:

  1. Alltså ruskigt bra och fin kull!!!!!!! Bedårande söta och rultiga😍😍😍😍😍😍😍

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck