Sidor

lördag 8 december 2012

Vincent badad

Jaha, då var 1 styck Vincent badad. 1 styck Lotta klöst och 1 styck Benny biten. Det var så mycket styrka och kraft i detta lilla paketet idag så jag fick alltså ta till Benny som hjälp. Nu är det inte så att jag tar och doppar katten i ett badkar fullt med vatten. Nej, jag doppade bara bakdelen på honom för att få loss bajset. Men så fort jag försökte tvätta bort det blev han tvärilsk och hal som en ål. Och med bara två händer kunde jag inte både hålla honom och bada honom. Jag har ju nu också bestämt att jag skulle klippa ner det långa där bak så det inte fastnar i honom så. Och så fick det bli, klippte medan innan han var färdigbadad.......Sen var det dax för bad med schampo för att ta bort bajslukten på honom....gick väl så där. Sista badet blev en ordentlig sköljning och nu hade han slappnat av bra. Efter en massa torkning med handduk tyckte han att det räckte och lyckades slita sig från mig. Men jag lät honom vara.....här är ju så pass varmt och skönt så jag visste att han kommer att torka snabbt.....vilket han också gjorde. Jag skulle ju egentligen bara bada halva honom men han fick ett bad hela han. ...när han ändå var blöt. Detta är ju något som han som långhår måste vänja sig vid. Så jag har inget val, jag kommer att få bada honom snart igen.

I och med att jag har varit dålig i veckan så har mina och alla katternas rutin ruckats lite. Ingen kloklippning i onsdag men väl idag. Och när jag ändå höll på så klippte jag klorna på dom minsta också. Så idag blev 306 klor klippta. Dessutom så noppade jag öron på alla och gick igenom allas öron och tog bort skit/vax =34 öron. Allt det tog sin lilla tid kan jag lova. Fler av bebisarna har ju liksom fått en egen vilja nu och fler av dom ville absolut ha sina långa klor kvar. Värst var Tina, hon var så arg. Men med mycket lek och tålamod så fick även hon dom klippta. Och Lillan som i vanliga fall är som en trasdocka i handen på mig var inte sen att ta efter Tinas kämpande.. Men nu är allt det gjort iallafall och nu är det lugnt 1 vecka framöver. Får ta det nästa lördag igen.


Vincent från nybadad blöt kizze till en fluffig liten boll igen












Fick en del goa bilder på Audrey idag










Lyckades också fånga upp dom andra i Lunas kull också....

Anastasia




Anjelica



Alan






2 kommentarer:

  1. D: Vincent såg inte så lycklig ut på några bilder där förstår inte varför. Han e ju nybadad och fin.

    Vilken pussmage Audry har....

    SvaraRadera
  2. Går vilt till hemma hos familjen Wallin! Strålande resultat efter alla strapatser och urgulliga bilder!!!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck