Sidor

söndag 9 december 2012

Katastrof

Det är inte  ofta som jag gör köttbullar, men just denna månaden är jag duktig och gör en massa. Att jag inte gör dom så ofta beror på att det tar sådan tid och att jag får sådan värk i rygg, axlar och armar efter allt drillande. Och att bara laga till lite hemlagade köttbullar för en middag gör jag bara inte...helt onödigt. Istället gör jag smeten och simsalabim....biffar :)

Igår kände jag för att göra köttbullar så jag åkte in och köpte hem det som jag inte hade. Givetvis glömde jag grädden. Men jag hade laktosfri grädde hemma och jag själv tycker ju att det ska funka. Grädde som grädde. NOT. Det blev totalt KATASTROF!!!!! Och då jag gjorde precis som vanlig förutom det med laktosgrädde istället för den vanliga så tror jag det beror på just det...har ingen susning om vad det annars kan vara. Och jag har aldrig någonsin misslyckats med dom tidigare. Visst....det gick väl att äta...smakade nästan som vanligt. Men dom såg inte smakliga ut och helt helt konstiga i konsistensen. Och jag gjorde bara en plåt och slängde resten. Var ju liksom ingen mening att fortsätta när dom blev så. Så idag bar det iväg för att köpa färs och GRÄDDE och sedan göra nya. Och idag blev dom som dom skulle...supergoda. Så idag har vi haft potatis, köttbullar och gräddsås, givetvis lingon till också.


Så här såg dom ut igår





Och så här ser dom ut idag





Tony ligger och sover och bryr sig inte om mina bekymmer med köttbullarna




1 kommentar:

  1. elisabet fridlund9 december 2012 kl. 20:33

    hua de första bullisarna såg riktigt äckliga ut men sedan kom de riktiga :)

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck