Sidor

torsdag 13 december 2012

Olivias bebisar 10 veckor


Och nu har jag bara kvar 2 veckor med dom här hemma. Som sagt, tiden går fort. Toms ögon har redan under denna veckan blivit mycket bättre, dom rinner inte lika mycket. Han har nu hittat på en ny lek som iallafall jag inte tycker är så rolig...och det är att leka i toalådan och sprätta ut sanden så mycket det bara går. och så slår han kullebytor där. Inte så nice om någon har varit i lådan innan honom. Och precis innan fotograferingen så var han givetvis där och välte sig. Tyckte väl att han saknade en prick och la sig i en vilket fastnade i pälsen på hans sida.  Det är lite så med alla grabbarna nu att när jag mockar så sitter dom och tittar på för att försöka sig på att hjälpa mig. Och nu har dom börjat växa ut sig lite, framför allt syns det tydligt på Tom

Tina vet minsann vad hon vill. Hon är mer vild än tam och jag håller på med just henne flera gånger om dagen. Men så fort jag tar upp henne blir hon en vilde, hon gillar alltså inte höjder. Inte dom höjderna som jag framkallar iallafall, alltså dom som hon måste bäras i armarna på. Det är ju också hon som protesterar mest både när jag ska klippa klorna och rensa öronen...likaså om hon ser mig komma med en handduk så sticker hon tvärt.

Tony har klurat ut hur han kommer upp i köksfönstret och där gillar han att vara nu. Han tycker väl kanske inte det är lika kul att trilla ner, men som om ingenting har hänt klättrar han snabbt upp igen. Tur jag har sidenblommor där för han lägger sig gärna i den krukan.

Tammy vaktar det som är henne med näbbar och klor. Jisses om någon går till samma matskål som hon...eller om någon försöker leka med just den leksaken som hon har. Då spottar och fräser hon. Hon har blivit en soffpotatis och ligger gärna och stäcker på sig och tittar på när dom andra leker.

Téa är den av dessa bebisar som har den absolut bästa ögonfärgen. Alltså vilka ögon hon har.....och vilka ögon hon kommer att få när hon blir större. Fast hon har tagit efter ammma Olivia med att vara grymt kräsen när det gäller maten...allting passar inte den lilla madamen. Hon är också den av bebisarna som är lugnast. FAst  inte nu så där att hon håller sig på en kant. Nädå.....det är race på henne också.
Nu på förmiddagen var det superfint väder ute med solljus så jag fick till en del rätt så bra bilder i hallen...har ju ett fönster i dörren med precis lagom ljus. Några bilder kommer här och precis som vanligt så finns dom andra på hemsidan.
Deras vikter idag är

Tom 1089g +99g
Tina 1082g +145g
Tèa 930g +65g
Tony 1060g + -146g
Tammy 912g +129g



Tom






Tina





Tèa






Tony






Tammy





2 kommentarer:

  1. vilka fina nosar de har och Tammy, som vanligt är hon sötast tycker jag. Ser dem i morgon om det itne är skitväder

    SvaraRadera
  2. Dom är absolut UNDERBARA, hoppas vi hinner träffa dem en stund innan de skingras till lyckliga nya ägare.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck