Sidor

fredag 27 april 2012

Luna 6 veckor

Det är alltså redan dag 42 och det är lite över 3 veckor kvar innan bebisarna kommer (23 dagar kvar om hon går 65 dagar) Jag har försökt att känna efter rörelser på hennes mage idag, men jag vet inte. Jag vill ju så gärna känna så det kanske bara var inbillning. Men bara cirka 5 minuter efter att jag tyckte mig känna något så satte hon igång att tvätta sig på just det stället. Precis innan ryckte hon till. Och hon har tvättat sig på samma sätt i ett par dagar nu. Jag gissar på att hon känner rörelser själv och inte har koll på vad det är....därför tvättar hon sig för att....ja jag vet inte varför, men jag tror att det är så iallafall.
Hon följer mönstret i vecka 6 som mina tidigare tjejer. Upp med rumpan som om hon är i löp och ger mig ont i magen.....går hon tom??? Nä, men det tror jag faktiskt inte att hon gör. Nu när jag har varit med så många gånger så känner jag igen lite av vad som händer.

Tidigare har jag ju skrivit att jag tycker hon har liten mage. Och det tycker jag fortfarande. Men om man ser henne i sin helhet så har hon nog ganska så stor mage iallafall. För hon är ju liten sedan tidigare. Hon har blivit lite rundare om huvudet men det är inte mycket.  Hur som helst.
Idag väger hon 3318g och under veckan har hon gått upp med 196g, sammanlagt nu 700g. Så det är verkligen spännande att gå runt och försöka gissa sig till hur många det kan vara i hennes mage :-)

Och här kommer lite bilder på henne och den lilla magen :-)












Måste ju hålla koll på att matte skrev rätt vikt :-)


1 kommentar:

  1. lånat lite bilder för att visa hur vacker Luna är

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck