Sidor

måndag 16 april 2012

Fjodor & linjeavel

Tycker det var ett tag sedan nu som jag fotograferade Fjodor så idag har jag gjort det. Skulle så gärna vilja fota Tindra också, men hon hatar kameran och har alltid gjort. Men jag fick 2 fina bilder på henne vilket jag får vara glad över.

Allt sedan utställningen för lite över 4 veckor sedan så har jag tyckt att Fjodor verkar ha gått ner i vikt. Men först idag så vägde jag honom och jag hade rätt......Han har gått ner med 164g. Idag väger han 5138g. Blir väl inte så mycket till glädjerop från min sida då han ju ska med på utställning snart. Och jag tror inte att han kommer att hinna gå upp sig det igen. Det var efter utställningen i Varberg som han började bli lite mer pipig. Kanske inte så han visar direkt intresse för tjejer, men jag tror att det kan vara på gång. Trots att sprutan inte har varit i honom knappt 1 år än. MEN....det behöver ju inte vara det som är orsaken, att hormonet håller på att gå ur menar jag. Han fick ju rabiessprutan direkt efter utställningen så det kan ju vara det också. Fast Priscilla som fick den samma dag har inte gått ner sig, för hennes del är det ju åt andra hållet, hon äter som en häst. Vi får väl se vad som händer med Fjodors vikt dom närmsta veckorna.

När det gäller överskriften på dagens inlägg...linjeavel...Här planeras det för fullt ju och så mycket som jag planerar just detta året har jag nog aldrig gjort tidigare. Gillar ju inte att planera men för tillfället så är det nästan ett måste när det gäller kattungar, utställningar och en massa annat. Någon som kommer ihåg Oxana, rödsilver honan som jag har på foder? Redan medan hon bodde här hemma så tänkte jag "Tänk om jag kunde para henne och Fjodor, vilka bebisar. Och jag skulle kunna fortsätta med cameofärgen" Men med tanke på att det är far och dotter så kom jag bara till tankar......tankar som ofta återkom även när jag letade hane till henne. Sedan när jag pratade med andra om detta så tyckte dom att det kunde jag visst göra. Men det var efter mitt samtal med Patricia som har Qvicksilver som det tog fart på riktigt. Patricia sa att om det hade varit hennes katter så hade hon absolut gjort denna parningen som då kallas för linjeavel. Jag vill dock inte göra något som kanske min klubb skulle anse vara fel så jag ringde och pratade med Ann om detta. Och fick grönt ljus för det var liksom inte bara jag som ville göra det. Jag har ju trots allt en mening med det. Så när Oxana väl kommer i löp och om/när Fjodor känner sig på hugget så kommer dom att paras. Och mitt i allt detta......och nu får vi se vem som läser så här långt. Kan ju inte hålla det hemligt som jag hade tänkt.....konstigt eller hur? Men....något är på ingång :-) Något som är blått och cremé.

Som vanligt så kan jag inte bestämma mig för vilka bilder jag ska sätta ut här så det får bli en bildbomb som vanligt.
























Och så bilder på Tindra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck