Sidor

söndag 22 april 2012

Gislaved & utställning

Det har alltså varit utställning denna helgen i Gislaved. Jag har inte ställt själv, detta var en utställning med Dackekatten, (Sverak) Men givetvis var jag med och kikade. Under själva lördagen så var jag med från början, var på plats redan kl.07.15 Hade bestämt med Anngert som har Kompiz att jag skulle komma redan då. Och jag fick vara med och hjälpa till med honom. Så otroligt roligt, tack Anngert för att du gav mig förtroendet. Dock är Kompiz (Frank Sinatra) lika omöjlig att hålla som sin bror Fjodor, han gillar att var intryckt vid kroppen. Extra roligt var det för mig också då han blev nominerad men uppe i panelen så blev han "slagen" av en Europe. Men det spelar ingen roll, han fick ju sitt cert och var med långt. Så grattis till Anngert för fina resultat....även för hennes andra katter Prinz och Puzz. Likaså till Anngerts mamma.

Förutom att jag fick en heldag med Anngert så träffade jag på många vänner som jag inte har sett på länge. Så kul att få prata med dom och se på deras fina britter. Lördagen kunde helt enkelt inte bli bättre. Laura som var här med Lone i fredags tog sin examen på korthår. Är så glad för hennes skull och önskar henne lycka till.  Jag var där ända tills allt var slut, och efter att ha hjälpt Anngert packa ihop bar det iväg hemåt...trött men mycket belåten. Väl hemma hade Benny fixat mat så det slapp jag, var bara att sätta sig och äta. Sen kommer jag väl inte ihåg så mycket av den kvällen. Totalt slut. Skulle bara vila en liten stund, trött och värk. Efter att ha sovit ett par timmar mellan 19-21 så var jag uppe, tänkte hålla Benny lite sällskap men det funkade inte....var så trött så jag gick och la mig igen :-)

Jag trodde väl kanske inte igår att jag skulle orka gå på utställningen idag, men det gjorde jag....vad annars. Och det är jag så glad för. Där fanns idag några andra brittvänner som jag annars hade missat. Fast jag hade inte kameran med mig idag vilket jag tycker var lite synd.....men men.....Idag var där inte alls många britter, det var inte många utställare...väldigt lite folk och katter. Och jag tyckte faktiskt inte det var så där jättemycket igår heller.

Tog en massa kort gjorde jag också, inte bara på britter...där fanns ju också många andra fina katter. Sammanlagt tog jag ut 475 bilder ur kameran, men efter att ha rensat och tagit bort sådana som var lite för lika så blev det till slut "bara" 350. Givetvis kan jag inte lägga ut alla här i bloggen utan dom finns i ett album på FB som jag länkar till.

Anngerts katter får vara med här idag :-) Hela albumet hittar du här (klicka) Dackekattens utställning

Här är Anngert med sin Maine coon GIP S*Firetail's Rockin Rio "Prinz"
Tänk om alla katter hade varit så coola på en utställning!!





Anngert katt  IP/CH Tawalli's Frank Sinatra (Kompiz)





Anngerts mamma har också en britt och han heter SP*SMysebos Sylvezter (Truls)





Anngert katt SP S*Mysebos Leeloo - The Fifth Element (Puzz)





Domaren Lone Lund med en britt för bedömning



Laura grattades till sin examen och fick en massa presenter :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck