Sidor

söndag 14 februari 2016

Zira 10 månader

Alla Hjärtans Dag. Idag fyller fina Nemo 1 år. Grattis till honom.





Började gå redan när han var 10 månader





Och så grattis till Zira som idag är 10 månader. Från och med idag räknas hon som vuxen. Men i mina ögon är hon fortfarande bebis. Jag trodde att hennes gosande med mig skulle avta ju äldre hon blev men den har istället ökat. Jag önskar att alla mina katter var så otroligt gosiga och sociala men å andra sidan kan det ju vara bra att ha bara en sådan katt....För hur skulle jag hinna med dom andra också?

Däremot så är det jobbigt för henne. Mini är på henne nu flera gånger om dagen. Fattar inte varför Mini är sådan mot Zira...fattar bara inte. Men nu behöver Zira bara stå ut tills på fredag när Mini flyttar. Det var ju så också innan Mini åkte till brorsan. Och medan hon var där blev Zira en helt annan katt. Som det är nu vill hon inte ens gå och äta om Mini är i närheten. Och det märks på Zira på flera sätt att hon tycker det är jobbigt.

Något som jag tycker är kul är att Zira och Phoebe kommer så bra överens, det är precis som att dom vet att dom ska campa ihop även i fortsättningen. Phoebe är ju väldigt lik Zira till sättet också, dock inte lika gosig. Inte än. Det kommer när hennes syskon flyttar och hon inte har någon att busa så intensivt med längre.
Såg inte alls framemot att väga Zira idag. Vet ju att hon har ätit dåligt den sista månaden och att hela tiden behöva vara på sin vakt tar säkert på krafterna. Vikten på Zira idag är 3867g och hon har under månaden gått ner med 45g
Utöver det så är jag lite osäker på om hon kanske är på väg till löp eller om hon rent av redan har varit där. Som sagt, första löp brukar vara tystare och lugnare. (Milla löper iallafall)




Det är inte lika lätt att fota henne nu för tiden. Hon är på sin vakt hela tiden.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck