Sidor

tisdag 9 februari 2016

Matte är taskig

-Bara så ni vet, matte är jättetaskig mot oss!!! Och är det faktiskt varje gång hon har handlat.

Samma sak händer varje gång jag har varit i affären. När jag kommer hem och ställer ner kassarna så är alla katterna där och ska kolla vad för gott jag har handlat till dom. Och nu dom senaste veckorna har alltså även bebisarna börjat med detta. Dom är på påsen, dom luktar och försöker verkligen på alla sätt och vis att plocka upp godsakerna själva. Men matte, jag alltså, ligger steget före. Redan när jag packar ner vet jag ju vad som händer när jag kommer hem....så köttet som jag köper till katterna lägger jag mellan andra varor, alltså det ska inte gå att ta upp det så där huxflux. Igår blev det skinksnitsel, det jag alltid brukar köpa till dom i köttväg (vid födelsedagar brukar det faktiskt bli oxfilé) Igår var det 4 bitar som nästan vägde 400g. Och löjlig som jag är så skär jag ner bitarna så det blir lättare för dom att äta. Det är bra om bitarna får vara hela, då blir det tuggmotstånd vilket är bra för tänderna. Men då alla är helt galna i kött så blir dom vuxna väldigt glupska när dom små är med och vill äta så mycket som möjligt av det själva. Och då jag har varit med om att Lillan har satt i halsen (och lika snabbt spytt upp det) har jag läst mig av mina misstag. Allt köttet fick dom och smaska på. Och sen blev det matkoma delux...på riktigt.... Dom som från cirka 10.30 och vaknade och kom fram först när jag fick besök vid 17-30. Jag var tvungen att kolla till dom emellanåt.

Mitt i allt det här kan jag berätta att jag har en hemlis här hemma. Tänkte att jag skulle berätta det och vad. Men jag tror  jag väntar med det ett par veckor till...låter hemlisen växa till sig så ni blir riktigt nyfikna. Hoppas jag kan hålla mig från att berätta. Men ni som följer mig ska ju ha något spännande att se framemot.




-Kom hit alla, det luktar supergott!




-Det ÄR kött, men hur får vi upp det?




Phoebe sätter sig ner och väntar på att dom andra ska jobba klart.





Emellanåt kollar hon in i ugnen ifall det kanske finns något gott där.





Prue bestämmer sig för att bosätta sig bland allt





-Ååååå! Jag får nästan tag på det.





-Fortsätt du Prue. Säg till när du får upp det






Jag har tagit upp köttet och retar dom lite. Prues tigervrål är oslagbart :)

 



Sen är det bara att ge dom köttet och låta dom njuta

 

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck