Sidor

lördag 13 februari 2016

Mission: Impossible

The Charmed Ones!! Yeah right...lagom charmiga idag!!
Egentligen borde jag ha ett helt annat tema på dessa 3 tjejer, nämligen Mission: Impossible. Jag har väl aldrig varit med om maken till ungar som är så duktiga på att gömma sig.
Så omöjligt uppdrag
1. Hitta katten. Gå igenom alla ställen som dom kan gömma sig på, gör det sen ytterligare 2-3 gånger.
2. Fota Piper. Och försök att inte få henne att kisa eller precis när jag knäpper...hoppa upp i luften.
3. När man väl hittar Prue så får man leta efter henne inom 10 minuter igen. Och nu är knäna totalt slut efter allt letande tidigare. Så emellanåt får jag ge upp. Som nu i morse.
Alltså, dom gömmer sig inte hela tiden, det är inte så. Och egentligen gömmer dom sig väl inte alls, men när dom blir trötta går dom och lägger sig någonstans där det är lugnt för dom

Nädå, jag är väldigt nöjd med temat på dom, men tanken slog mig i morse. För efter att vi hade bäddat tänkte jag ta lite bilder när dom lekte. Funkade inte kan jag säga, det var så mycket bus i dom så jag fick ingen fokus, faktum är att jag kunde vara glad om dom höll sig inom ramen. Jo så klart jag vet att jag kan följa med kameran...men att försöka hitta kattungar genom ett litet hål kan jag lova inte funkar så bra, iallafall inte för mig. Så ut med dom och stänga dörren för att fota dom en och en. Piper först, vilket tog jättelång tid. 8 av 10 gånger kisar hon på fotona så hon är verkligen svår att fota. När jag var klar med henne bytte jag och tog Phoebe. Hon låg precis utanför dörren. Lite (mycket) bus där också men någon bild fick jag. Och så dax för Prue som inte kunde hittas någonstans. Så jag gav upp, inga bilder på henne. Eller jo, tog ju ett par igår eftermiddag när hon ligger och njuter uppe i köksfönstret.

Prue är en livsnjutare av första klass. Var tvungen att ställa mig på köksstolen för att fota :) Hon ligger ofta så på rygg






Igår kväll tyckte jag det var kallt här så jag tände upp en brasa. Alla började då genast leka i soffan och i närheten av brasan. Ibland gick dom fram för att kolla. Syns ju inte så bra här. För att visa just brasan var jag tvungen att fota utan blixt. Piper sitter framför och kikar




Känns faktiskt i hjärtat när jag ser Mini ge sina små di och veta att dom snart ska splittras. Så duktig mamma. Förra kullen fick dom inte vara hos henne mer än 8 veckor




Så här ser bilderna oftast ut på Piper




Lite bättre





Och som ni ser, hon har ögon, stora runda är dom också :)





Phoebe har börjat tjattra på vippan varje gång nu, precis som Zira








Nu gott folk ska jag byta om och bege mig till Smålandsstenar. Har tänkt få lite färg på den här bleka kroppen så man inte är likblek på bröllopet. Dessutom behöver jag nog ljuset som solariet ger så jag får lite extra energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck