Sidor

måndag 29 februari 2016

Mitt NYA kök!!!

Tänk att en sådan grej som att få köksluckorna lackade kan tillföra så mycket energi, för att inte tala om trivsel. Jag är så så så supernöjd. Fick hem luckorna igår vid 18.30-tiden. Optimist som jag är så trodde jag att det kanske skulle ta 2 timmar innan alla luckorna var uppe. Kan bara konstatera att det var inte så lätt som jag trodde, kom inte i säng förrän klockan var över midnatt. Att skruva dit gångjärnen var väl inget problem men inte visste jag att jag var tvungen att måtta så att allting skulle passa när det väl kom upp, blir liksom inte så snyggt när luckorna kom omlott och inte gick att stänga. Den förta luckan trodde jag dessutom var lucka på fel plats. Men jag fick ihop det till sist och allting blev kanon. I morse satte jag igång med att borra upp nya hål och skruva dit dom nya handtagen. Kunde inte använda dom gamla hålen där knopparna satt tidigare, då hade handtagen hamnat alldeles för långt ner på skåpen. Och resultatet av allt ser ni på bilderna

Så här såg det alltså ut innan jag plockade ner allt





Nu ser det ut så här....Skillnad va!?! 
 





Här var det knoppar innan. Som ni ser så var dom inte ens i samma höjd. Gissa om detta har varit något som jag har retat mig på !!! (syns väl på överta bilden också)



Samma dörrar ser ut så här nu med handtag





Och överallt var det sådana här knoppar som alla var skavda på ett eller annat sätt




Nu är det endast lådorna som har knoppar och dom går i silver






Jahapp. Jag har satt dit dekorplast på min köksbänk, redan förra året. Kan tala om att det inte tålde kemikalier, spillde lite aceton på när jag skulle ta bort kladdet på gångjärnen som satt kvar när jag målade, dom fick nämligen inte att få bort.




Blev bara att ta bort




Och som tur var hade jag lite kvar från förut som jag kunde få dit igen




Men funderar att någon gång i april-maj byta helt...tyckte om denna. Går lite i samma färg som jag har i tapeterna


2 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck