Sidor

onsdag 24 februari 2016

Mitt stackars kök

Ända sedan vi flyttade in i denna lägenheten, alltså 14 månader sedan har jag retat mig på köksluckorna. Och en hel del annat som vi har fixat själva, som att lägga golv och tapetsera för att nämna en del. Men luckorna har jag inte kunnat måla, hade inte blivit bra, dessutom fick jag inte för hyresvärden. Skulle dom fixas så skulle dom lackas. Och nu så ska dom lackas tack vare hjälpen från min bror Nenad som har en kompis som kan det här med att lacka och kommer att fixa det proffsigt då han jobbar med sådant här. Kollade med hyresvärden om han kunde tänka sig att betala detta, eller iallafall hälften men det hade han ingen lust med för enligt honom så tyckte han att det inte var/är något fel på luckorna. Visst, jag fick lacka dom, men fick då bekosta det själv. Inga stora summor att lipa över, riktigt superbilligt (får nästan ångest) Förutom att denna killen lackar luckorna så ska han även lacka hyllorna. Och jag får hem färg så jag kan måla runt om i samma färg. Och detta händer i helgen. Allt hämtas på fredag och kommer hem hit igen söndag kväll. Ska bli så skönt att få det gjort. För det ser äckligt skitigt ut och det går inte att tvätta bort.

Bilden tagen utan blixt och så här ser det alltså ut, man kan se klar skillnad på skåpen upptill och nertill. Och då är även dom nere riktigt  missfärgade och repade




Även med blixt syns det om än inte lika tydligt. Men det är ju ljuset på bilden ovanför som används





Speciellt runt knopparna är det extra mycket, bland annat revor efter den hårda sidan på disksvampen



Ni ser va?!





Och alla knopparna är skadade på ett eller annat sätt




Rampen under är delad. Har lagat flera hål med spackel. Och på flera ställen är den vattenskadad. Så denna ska bort och det ska upp en ny.





Fick skruva bort en hel del från luckorna




Ser inte mycket ut med det är 34 st här som jag har skruvat bort och som jag ska diska



Jodå, detta är också mitt kök :) Imorgon får jag plocka bort porslinet från hyllorna






Hittade en barnstol som jag tyckte att mina katter skulle ha. Och som tur är så blev den omtyckt av dom alla 3









Zira leker och samtidigt fostrar hon Phoebe. I mina ögon ibland för hårdhänt.







3 kommentarer:

  1. Precis vad som behövs i mitt kök! Typ 35 år gammalt ... Där fick jag nåt att fundera på. Och kattfostran pågår här oxo, lilla Betty lär sig hela tiden av sina MISS-tag ...

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck