Sidor

tisdag 31 mars 2015

Renovering i kök och hall

I fredags började jag och Benny att renovera vårt kök och hall genom att lägga golv och tapetsera. Benny stod för golvet som lades först. Något som jag inte kan utan bara stod och tittade på och langade verktyg vid behov. När han var klar i köket så började jag med tapetseringen vilket var i lördags. Blev dock inte klar, var alldeles för trött för att hålla på att klättra upp och ner för en stege när jag kom till överskåpen...så det tog jag i söndags och sen fortsatte jag igår och blev klar. Idag så blev det städning av allt och så tillbaka med alla saker. Eller ja,, inte precis alla. Nu fanns det ju inte vissa fläckar och hål som jag försöker dölja. Vad som är kvar nu är dörrlisterna som jag ska måla, har inte hunnit än. När dom är torra och på plats det ska jag även spika fast dom andra golvlisterna som är kvar.  Nu kikar vi efter ett nytt kylskåp och med det på plats är jag nöjd. Just det, dom nya strömbrytarna och stickkontakterna ska dit också. Ville gärna ha dom silverfärgade men var inte villig att betala det priset för dom.



En bild på hur golvet såg ut innan
 

 
 
2 rader är lagda

 
 
 
Första längden uppsatt. Och på denna bilden ser ni också hur den gamla tapeten såg ut

 
 
 
Mitt nya kök.....Är SUPERNÖJD





 
 
Och här kom golvet med
 
 
 
 
Orkade inte riktigt leta efter bilder på hallen men det såg ut så här i december


 
 
 
Och här har arbetet påbörjats

 
 
 
Lika supernöjd med min nya hall :)



 
 
 
Den nya hatthyllan har kommit upp och till den köpte jag några korgar igår


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck