Sidor

fredag 5 april 2013

Vårstädat ute

Jag kunde inte låta bli. Igår var jag ute och plockade i mina rabatter, tog bort granriset och krattade bort löven. Den väggen där granriset låg är det ju sol på från klockan 10 ungefär och sedan resten av dagen. Tog även bort en massa stenar som jag hade där. När jag gjorde själva rabatten så var det ju väldigt "fattigt" där och att köpa en massa växter för att fylla funkade inte, för som ni vet kostar perenna växter massor. En av mina favoriter som jag hade med mig frön av när vi flyttade från huset satte jag ju och dom blommade i massor. Tog frön från dom i höstas och kommer att sätta även dom i rabatten. Höga och fina och med en helt underbar färg. Det är aklejor som går i färgen lila/svart namnet är Black Barlow. Bilder finns massor på nätet men vill inte "sno" dom. Har egna bilder på mina men kan inte hitta dom bland alla mina foton. Samtidigt som jag höll på med stenarna så kom det fram en massa gråsuggor myror och spindlar. Yeayyyyy....våren är på G :)

Tindra är åter hemma hos mamma nu, var uppe med henne i morse. Igår så hände det ingenting alls, dom låg bara och sov och Casper ville på kvällen ut till dom andra. Tindra visade inte längre något löp. Var inne med Casper lite på kvällen igen men han ville bara ut igen och Tindra bara öppnade ögonen och tyckte att hon kunde sova vidare. Dom höll på här som bara den i onsdags och onsdag natt. Men om det har blivit någon "äkta" parning återstår att se, tyckte han mest trampade. Jag har inte lyckats se någon men Tindra har rullat runt så som hon brukar. Hon är ju inte den som gapar och har sig när parningen är slut. Vi får se vad som händer. OM hon är dräktig så lär det väl visa sig om cirka 3 veckor och tror hon att hon är dräktig så går hon väl och är skendräktig. Men men....återstår att se om det blir några bebisar runt den 7 juni eller om hon kommer i löp snart igen.

1 kommentar:

  1. så du kunde inte hejda dig :) Trodde väl inte det heller ;) Tur att det inte är så långt till din mamma om fjantan börja löpa igen

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck