Sidor

fredag 19 april 2013

Tindra 2 veckor

Givetvis vet jag ju inte än, men jag uppdaterar iallafall....man vet ju aldrig. Fast så som hon visar sig nu så skulle jag gissa på att det kanske är något i magen.....Samma beteénde som dom andra gångerna. Och denna veckan har hon gått upp med 38g, idag väger hon 3906g.

Casper har blivit lite jobbig nu. Han började igår med att gå omkring och vara osalig och piper av och till....låter så ynkligt. Men det är väl bara att stå ut antar jag. Undrar om Jamie börjar komma i löp för han går och nosar på henne där bak som sjutton nu, började med det igår. Och det har han inte gjort tidigare. Nu tycker jag alltså att han ser hemsk ut. Han är så smal och hög. Och han fortsätter att vägra blötmat. Nu vill han inte ens ha rått kött, något som han vräkte i sig tidigare. Den enda "vräkaren" här nu är Lillan. Det finns ingen hejd på henne och var hon får plats med allt vet jag inte. Som ett litet exempel.
Idag fick hon 4 rätt så stora bitar nötkött (skurna till smått) Därefter säkert 5 skivor ost. Sen ville hon ha igen av min mat men fick ost. Och bara för en stund sedan fick dom blötmat. Dessutom så har hon ätit torrisar idag och blötmat till frukost. Konstigt nog så pallar hennes mage allt hon får i sig.

Dom sista dagarna har jag också gått och funderat som sjutton över sommarutställningen i Båstad. Jag vet inte vad det är med mig men jag har inte det minsta sug efter utställningar och jag känner inte alls för att åka till Båstad. Och idag så tog jag beslutet att faktiskt hoppa den. Har ju bara Casper som kan ta cert och det är ju egentligen inte så noga om han kommer ut eller inte. Och det är bara 2 månader dit...Jag tror inte han kommer att växa i sig tills dess. Téa och Lillan hade väl varit kul att "bara" ställa men näääää. Jag har varken ork eller lust. Så jag hoppar den som sagt och ställer i Varberg i oktober istället. Om lusten behagar att komma tillbaka. Dessutom så vet jag ju inte om Jamie går i löp och det kanske är bebisar på gång då. Men kanske....bara kanske åker jag dit och kikar i ett par timmar...det kommer jag nog att orka...om det inte är bebisar på G :)

1 kommentar:

  1. Ååååå bebbar??? Gissa vilka som piper jo Wasabi och Trond. Hoppas att det är Ricki som är på G för Trond tuggar henne i nacken osv. Totsi bara håller sig undan de andra. Kommer fram vid mat och när hon vill bli buren och Båstad ahr ajg ingen aning om, om det blir, åker inte med "bara" Trond och Abby.. men man vet ju aldrig ;)

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck