Sidor

onsdag 17 april 2013

Lillan 6 månader

När Lillan kom till jorden....då var hon verkligen liten tycker jag. Vikten på henne var inte mer än 74g. Och ni kanske kommer ihåg att hon var så sjuk så jag trodde att hon skulle dö ifrån mig. Och det var ju också där hon fick smeknamnet Lillan och det går inte att komma ifrån nu....hon lyssnar ju också till det. Idag är hon en stor och vacker dam och hon blir bara finare och finare. Och det finns inte speciellt mycket likheter med hur hon ser ut idag och hur hon såg ut som liten. Färgerna har ju kommit så mycket. Och hon är fortfarande väldigt svår att fotografera just på grund av hennes färger. Om ni tittar lite till vänster från hennes mun och neråt hakan så ser ni den ljusa strimlan. När hon var riktigt liten så var den ju där också men inte alls lika markant och inte lika mycket. Och beroende på hur ljuset är mot henne så ser det ibland vitt ut. Men nä....hon är inte vit...det är silverfärgen i henne som kommer fram så mycket. Och hon blir bara ljusare och ljusare för tillfället i pälsen....silvret kommer igenom på henne mer och mer för varje dag. Måste erkänna att jag aldrig trodde att jag skulle tycka att hennes färg chokladsköldpadd smoke skulle vara så snyggt....men det tycker jag alltså. Och jag har fortfarande inte lyckats googla fram någon mer i den färgen....inte ens av någon annan ras....rätt så kul. Och hittar du någon så får du gärna hojta till....jag är jättenyfiken på hur andra i denna färgen ser ut.

Lillan är hur som helst en helt underbar katt, otroligt snäll och social. Fortfarande är det mycket pojkflicka i henne med all bus hon hittar på...och inte rädd för något. Hon äter också fortfarande allt som serveras henne men min mat är favoriten. Och hon får alltid smaka.
En av dagarna hade jag lite starkare köttbit och det fick hon inte, men hon satt ändå nedanför med bedjande ögon. Hade rå lök till och tänkte att om jag lät henne nosa på det så skulle hon gå iväg. Men nädå......hon ville minsann äta löken...vilket hon inte fick så klart. Var helt enkelt tvungen att gå och hämta lite skinka i kylen till henne.
Hon är en knäkatt och hoppar gärna upp till oss. Hon är väldigt glad i Benny och jag kan se att Benny är lika glad i henne. Hon ligger gärna hos honom och tittar på tv. Och när jag går till sängs så följer hon alltid med och hon gör inte som dom andra att hon ligger en stund och sedan sticker. Nä, hon sover hos mig så länge jag ligger...går jag upp då går hon upp.

Lite bilder på henne blir det ju så klart idag. Som du ser så är hon rätt så urvuxen. Öronen blir ju heller inte mindre när jag lockar henne med vippan. Idag väger hon 2660g och har under månaden bara gått upp med 234g konstigt nog. För 2 veckor sedan så hade hon inte gått upp ett enda gram under den veckan. (hon väger 103g mer än vad Téa gjorde när hon var 6 månader)


Först en bild på Lillan när hon är 1 dag




Och så dagens bilder.....kolla första bilden med strimman från mungipan och neråt.
















1 kommentar:

  1. Hon väger ju mer än rond gjorde när han fyllde 6 mån. Han vägde 2643gr. Hon kna bli stor den lilla snygga damen.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck