Sidor

tisdag 16 april 2013

Våren

Ja, vart har den tagit vägen? Mitten av april och fortfarande lite kyligt. Det gröna fina lyser med sin frånvaro. Inte mycket till knoppar ute heller, i alla fall inte här hemma i Skeppshult. Flera av mina vänner har sett både vitsippor, blåsippor, tussilago och annat fint...men inte jag. Så jag gav mig iväg ut en liten sväng för att leta upp våren. Jo faktiskt, jag har varit ute och gått. Bara en liten sträcka och väldigt sakta.
Men inte blev jag så mycket gladare trots att vädret idag till och med var fint...och varmt är det också hela 15+ Jag såg endast en ynklig lite vitsippa, i vanliga fall är det ett hav av dom där jag var idag. Och endast en ynklig liten tussilago som vågade sig fram. Krokus fanns det i trädgårdar och likaså snödroppar...men det var ju inte dom jag var ute efter. Kameran hade jag med mig och detta blev resultatet.














Denna bilden är lite kul. Jag såg inte insekten förrän jag förde över bilderna till datan :)








Lökarna som jag "slängde" i backen i höstas har precis kommit upp men alltså fortfarande inga påskliljor eller annat.




Dessa bilder tog jag igår







2 kommentarer:

  1. helt otroligt vackra bilder Lotta

    SvaraRadera
  2. Mmmmmmmumsiga härliga bilder!!! Nu får jag lust att ge mig ut igen!!!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck