Sidor

måndag 8 april 2013

Bla bla bla...bite me

Det är typ så jag har känt dom sista 4-5 dagarna. Detta då jag har slutat med mina Progynon. Läste en massa på nätet om biverkningar och tänkte att om jag slutade så kanske jag blir bättre i magen också. Och ja, jo...magen har blivit bättre. Men allt det andra som har med klimakteriet att göra har kommit tillbaka. Så jag är dödstrött eftersom jag inte kan sova. Eller somna gör jag ju men vaknar en gång i timmen för att jag har hjärtklappning och svettningar....ångest och allt annat som hör till. Blääää säger jag bara. Men skit samma....det var inte det som det ska handla om idag. Nä....för när jag vaknade till liv i morse så hade jag alla katterna liggandes hos mig. Sover ju numera i gästrummet, vill inte störa Benny med alla gångerna som jag går upp.

-Men Jamie!!! VAD gör du???
-Ööööö, ser du inte det?
-Jo jag ser. Men du ska inte låta dom ligga så och försöka dia på dig.Varav Jamie svarar
-Bla bla bla...bite me. Var det inte det här du ville, att jag skulle bli snällare mot dom och få mer närhet...ELLER???

Jo, det var ju det jag ville men jag ville inte att dom skulle få SÅ nära kontakt. Jag tyckte ju att Jamies humörsvängningar blev för mycket den sista tiden. Ingen av dom andra fick ens komma i närheten av henne. Hon blev sur och kunde klappa till dom. Och ibland fick hon en käftsmäll tillbaka vilket resulterade i ett rött öga under 1 eller 2 dagar. Så jag beslöt mig för att ta bort p-pillren på henne för jag tror att det är dom som gör henne så tjurig. Idag är det 2 veckor sedan hon fick det sista. Och redan för 2-3 dagar sedan började hennes humör bli mer stabilt...hon till och med lekte med dom andra. Och så nu detta i morse. Vad gör jag nu då? Varför blir det så här? Har hon mjölk? Frågorna är hur många som helst. Att stänga in henne för sig själv är inget alternativ här hemma. Är livrädd att hon isåfall kommer ifrån dom andra och blir elak när hon väl kommer ut igen. Nääääää. Jag får låta det vara än så länge, och förhoppningsvis så kommer hon på själv att hon inte gillar läget. Även om hon nu visar på alla sätt att gillar läget gör hon visst. Hon mjölktrampar i luften och spinner superhögt. Detta har jag aldrig varit med om tidigare. Hon låter alltså 3 ungar dia henne, den ena på 9 månader och dom andra 2 på 6 månader.








1 kommentar:

  1. :) Det är tydkigen allt eller inget smo gäller här ;)

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck