Sidor

onsdag 2 mars 2016

Tokig

Jag är ju redan en galenpanna och då kan man bara undra hur jag är innan helgen tar slut. Längtar till fredag kväll när Benny kommer hem efter att ha varit borta och jobbat i Norge i 4 veckor. Ska bli så skönt att ha honom hemma igen och denna månaden börjar ju golfsäsongen och förhoppningsvis åker han inte till Norge och jobbar någon mer gång. Han är rätt så trött på resandet och att behöva vara hemifrån så långa perioder. När han började så var det meningen max 6 månader men dom 6 månaderna var längesedan, jobbat i Norge har han nu gjort sedan 2006, alltså 10 år. Lätt att komma ihåg då det var det året som jag/vi köpte Leo och Xindra. (köpte min första britt 2004)

Sen så längtar jag alltså till att helgen ska vara här och över. Jag blir tokig på Lillan. Eller ja, inte på henne direkt utan jag blir tokig på att inte veta om det kommer en liten bebis eller inte. Jag vill ju fortfarande påstå att hon går tom men Lillan är av annan mening. Igår såg jag att magen hade sjunkit ner, vilket den brukar göra veckan innan bebisar kommer. Hon har gått upp ännu mer i vikt, sammanlagt nu 851g. Och hon har boat i 3 dagar nu, fast jag har tagit bort bolådan, så hon har boat mellan filtarna på golvet i garderoben. Så vem vet, trots att jag säger att hon går tom så kanske en av dagarna framöver jag skriver att hon har fått en bebis.

Även Phoebe gör mig galen för tillfället. I 3 dagar har hon spytt nu. Inte mycket och för det mesta har det bara typ varit vatten, utan en av gångerna då det även var mat och en pytteliten bit av skumgummi, vilket hon säkerligen har fått tag på vid luckan ut till altanen. Som jag har tagit bort nu och satt dit en handduk, annars blåser det för kallt mellan springorna. Trodde det var den biten som gjorde att hon spydde. Hon mår absolut inte dåligt, hon äter som hon ska, hon dricker vatten, hon leker och busar och diar på Lillan. Men trots detta har hon gått ner under dessa dagar. Men jag kom på henne i förmiddags. Satt i soffan och slötittade på tv:n. Lillan och Zira låg på golvet och Phoebe lekte. Och så hörde jag henne spy. Gick givetvis till henne direkt och då kom det bara vatten igen. Hon slutade mer eller mindre med en gång och började leka igen. Och så började hon klykas och spydde igen. Jisses katt....sluta leka med pinglor. Det är ljudet av pinglor som har gjort att hon har spytt. Så jag har under dagen gått och klippt bort alla plingor, alla bollar som låter också för den delen. Trodde det bara var vissa ljud och att det eventuellt skulle bli bättre men det har blivit värre. I början var det ju bara ljudet av den gamla kameran när den zoomade in. Jaja......nu är allt borta.

Dagarna som har varit  har varit kanon ute, har till och med suttit på trappen och druckit kaffe. Bilderna nedanför tog jag igår. Visserligen fanns det en och annan snöhög. Men inte alls som idag...helt vitt då det har snöat hela dagen


Syrenen har knoppar




Trots tjäle  i backen lyckas lökarna skjuta upp till dom kommande påskliljorna.





Rönnen som vi har vid parkeringen




 



Satt i rastgården när tåget kom och tog en bild. Blev ju rätt så bra med tanke på att jag faktiskt har ett nät emellan




Bilderna som jag tog innan idag, Lillans nya favvoplats är den rosa fotöljen




Inte ens Zira vill gå ut då det snöar






Nyfiken som bara den. Ska undersöka allt. Lite kul tycker jag att det är när jag tar på mig skorna och går in i vardagsrummet. Då springer dom alla till dörren för dom vet att vi ska ut. Dom lär sig snabbt.






Jag älskar denna nosen och formen av ett hjärta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck