Sidor

tisdag 8 mars 2016

Phoebe på semester

Det där med att ta jobbiga beslut är jobbiga om man säger så. Jag vill verkligen ha Phoebe hemma men hon behöver komma hemifrån i några dagar. Detta på grund av att Lillan hela tiden vill att hon ska vara med, antingen i bolådan, men lika nöjd om hon är utanför. Ser hon inte Phoebe som kanske busar runt och leker så går hon och försöker locka henne så gott hon kan vilket hon faktiskt inte lyckas med, och då tar hon henne, flera gånger om dagen och försöker bära in henne. Vilket gör jätteont på Phoebe, det hör jag. Love får ju vara själv i bolådan även om hon skulle behöva vara där för att ge honom mat. Nu är Phoebe hos Josefin och Marcus och får busa runt med sin syster Piper i några dagar så Lillan "glömmer" henne och ger mer av sin tid till Love. Men det är även ett sätt för att se om Piper protesterar för att hon inte har sällskap då hon har kissat i deras säng 3 gånger nu. Har fått veta att allting har gått superbra, Piper är lite hårdhänt som vanligt. Men det är ju på detta viset som dom lär sig sina begränsningar.

Love mår bra. Jag hade önskat att han skulle gått upp några mer gram under dygnet än vad han har gjort. Men så länge han inte går ner så är jag glad. Stödmatade honom igår och då fick han i sig nästan 15ml. Lillan har ju nu legat hos honom nästan hela tiden och han har hängt på tutten som en igel. Jag ser att han diar, öronen rör på sig och han smackar lite. Men jag vet inte hur mycket han får i sig. Så i morse efter vägningen skulle jag stödmata honom igen. Men nu ville han inte alls ha...så han är väl mätt. Sen kan det ju också vara så att han innan vägningen blev kissad och bajsad, det gör ju faktiskt några gram. Kommer att kontrollväga honom under dagen. Idag väger han iallafall 114g och har alltså bara gått upp med 3g sedan igår morse. Kan även berätta att han är reserverad. Säljer ju inga kattungar eller låter dom tingas förrän dom är minst 2 veckor och jag ser att allting är ok med dom. Men han är som sagt reserverad och dom ska ha honom om allting går bra. Vem det är återkommer jag med senare.

Detta mötte mig igår när jag skulle se till Love. 




Phoebe tyckte hon behövde en slurk. Love syns inte, men han ligger där också




När jag kom på henne gick hon och la sig strax utanför. Och Love blev synlig .





Bilder tagna nu på morgonen efter vägningen. Inte mycket att se egentligen, händer ju inte så mycket.




Och där ser ni att jag har försökt stödmata...Och inte fått bort mjölken riktigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck