Sidor

söndag 13 mars 2016

Love 1 vecka

TÄNK......Jag höll på att missa det. Att han redan är 1 vecka. Men jag har varit sysselsatt med annat idag då vi har varit i Helsingborg och HCM-skannat Milla och Zira. Kändes skönt att åka därifrån och veta att båda har normalt hjärta. Nu är det bara att invänta tjejernas löp så dom kan åka på parning och kanske få små bebisar. Att skanna Milla gick som jag trodde, hon protesterade vilt och jodå, hon försökte till och med bitas. Hon gillar alltså inte att bli fasthållen. Men vi behövde iallafall inte söva henne. Mycket smidigare med Zira, även om hon stressfällde som sjutton. Men hon låg iallafall helt stilla och sa absolut ingenting. Inte ens när Torkel rakade henne. Inte kul alls att hon blev rakad för jag tänkte ju ställa henne i maj om hon inte har gått i löp. Men det kanske jag kan göra iallafall. Men Torkel sa att han var tvungen att raka henne. Hon har så tjock och supertät päls så han hade inte en chans att se hjärtat alls. Och hon är den första av mina katter som jag har skannat som har blivit tvungna att rakas.

Love ja! 1 vecka idag alltså. Och han växer så det knakar, ser ut som en liten hamster om kinderna. Jag gillar hans typ, han är riktigt rund och fin. Ska bli jättekul och spännande att se vart utvecklingen blir av honom, men jag gissar på superbra. Det har varit lite jobb när det gäller maten, mjölkstockningen har inte riktigt velat släppa på dom bakre tuttarna....förrän igår kväll när Piper och Phoebe lossade på dom helt. Nackdel att dom ska dia, men stor fördel att dom hjälpte till med det. Och bebisarna klagar ju inte över att ha fler tuttar att välja mellan även om favoriterna finns. Fast jag får ha Lillan innestängd med dom så att hon inte är med Piper och Phoebe för mycket.
Idag väger Love 183g och har under veckan gått upp med 84g. Det är absolut ingen fara med hans viktökning men jag hade ändå önskat att han hade vägt sisådär 40-50g mer. Men det tar han igen när Lillan får igång mjölken riktigt. Nu stödmatar jag lite, det vill säga dom gånger som han vill ha.




















Tjejerna igår. Var även ute en liten sväng







Man kan inte se på Lillan att hon har bebis, hon ser ut precis som vanligt





När jag släppte ut Lillan imorse var dom där direkt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck