Sidor

söndag 27 mars 2016

Phoebe 4 månader

Idag är alltså Phoebe 4 månader. Och då hon nu i fortsättningen kommer att bo tillsammans med Piper så kommer uppdateringar och bilder även att handla om Piper. Kan liksom inte bara fota Phoebe och låtsas som att Piper inte finns runt mig. Så grattis till tjejerna idag och även till syrran Prue.

Det går alltså kanonbra med Phoebe, blir nästan lite avis. Sa till när hon flyttade att dom måste fortsätta träna henne för att hon ska vilja vara uppe i famnen. Hon var ju den som helst inte ville att man skulle klappa henne mer än på framtassarna. Nu är hon uppe hos dom och vill gosa för fullt. Så dom gör att bra "jobb" Hon är urväxt, öronen har blivit stora på henne, men jag vet ju att det kommer att ändra sig. Hoppas hon växer i dom lite iallafall tills utställningen i Gislaved 14-15 maj.

Med Piper går det också bra, hon är ett yrväder och har energi för 10 katter, men så har hon varit hela tiden. Tyvärr finns det ett problem med henne. Hon har kissat i deras säng några gånger och även i soffan, i soffan upptäcktes med uv-lampan. Jag har tillsammans med Josse och Marcus försökt komma på vad som är problemet. Det är ju inte så att hon går och kissar där varje gång, hon går på lådan. Vi har tagit bort taken på lådan ifall det störde henne. Vi har satt dit feliway i kontakterna ifall hon känner sig stressad, ja vi har gjort allt. Nu ska dom iallafall ta henne till veterinären och kolla så hon inte har urinvägsinflammation, kan ju vara det som är orsaken. Men jag ska be dom sätta havregryn i en av lådorna. Kom på igår kväll att hon kanske är extra känslig i just den tassen som är som en hummerklo. Sanden som är nu är ju Ever Clean och den har små små korn som fastnar i tassarna. Kanske hon har ont av det! För som sagt,, hon kissar ju mest i lådan. Skulle det visa sig att det är problemet så är ju det lätt att fixa, då kan dom ha pellets i en av lådorna, det fastnar verkligen inte i tassarna då dom är större.

Var och fotade dom igår. Blev mest bilder på Piper. Fick ju passa på när hon ville posera. För det var inte ofta jag fick någon bra bild på henne när hon var mindre. Jag tror att jag ska ta med mig kameran varje gång jag åker till Josse och Marcus. Rätt som det är kan jag ju få för mig att fota. Några vikter på dom har jag inte, glömde ju givetvis vågen hemma. Men jag tar en tur dit senare i eftermiddag och uppdaterar här (ifall någon är intresserad) Hur som helst så tycker jag att dom är superfina båda två.
Vikten på dom är
Piper 2160g vet inte hur mycket hon har gått upp på 1 månad
Phoebe 2390g + 680g på 1 månad
Fick också uppgifter på hur mycket Prue väger
2090g vet inte här heller hur mycket uppgång på 1 månad



Phoebe














Piper



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck