Sidor

söndag 6 mars 2016

Lillans bebis född

Jag vet inte vad jag ska säga. Detta känns så overkligt alltså, jag kan fortfarande inte tro att det är sant. Men han finns här, han ligger hos mamma Lillan och diar för fullt. Jag är överlycklig men samtidigt känner jag mig som väldens sämsta uppfödare för jag har inte känt ett smack, alltså ingenting. Om ni har läst inlägget som jag skrev tidigt i morse så har ju Lillan varit helt omöjlig. Strax innan klockan 11 tog jag fram boådan, inte för att jag trodde att den behövdes men för att Lillan kanske skulle bli lugnare. Förutom denna bolådan så finns det ju faktiskt många andra ställen som är som lådor som hon har boat i. Så snart jag tog fram den la sig Lillan där. Och la sig på rygg då hon ville att jag skulle klappa magen. Mitt i allt klappande började hon få värkar och hon började krysta. Och gissa om jag blev snopen, paff, fundersam, överraskad när jag kände ett huvud i min hand. Och det rörde sig. Klockan var då 11.20

Efter krystningar som var helt normala...för en hona som ska föda...såg jag efter cirka 30 minuter fosterblåsan. Och efter knappt 10 minuter sprack den och jag såg ett par tassar, och rumpan. Tyckte först det såg ut som en padda. Då var klockan 12.22 (vet det för jag messade Lena om det) 4 minuter senare, alltså klockan 12.26 föddes han. Så förlossningen gick väldigt fort och Lillan var superduktig, fixade allt själv. Kunde väl inte göra så mycket annat då jag själv stod där som ett fån och undrade vad det var som precis hade hänt. För hon var ju INTE dräktig. Det blev alltså en pojke på 99g med färgen röd bicolour (röd-vit) Men njaaaaa, jag misstänker att han är rödsmoke bicolour för han är ljus i botten. Men jag låter det vara osagt än så länge. Men oavsett vilken färg han har så är han alltså otroligt söt. Dom översta bilderna är han ju bara precis 1 timme, så ni ser ju själva. Nu tror jag inte det blir mer bebisar, det har gått 5½ timme. Men man ska väl aldrig säga aldrig...har jag fått erfara nu. Men jag tror iallafall inte det. Lite synd om han blir ensam bebis = bortskämd till tusen. Ni som inte orkar  titta på alla bilderna, gör mig en tjänst. Läs och TITTA på bilden längst ner så förstår ni min hängande haka. Så.......får jag lov att presentera

Tawalli's Miracle Of Love  "Love"











Dessa bilderna är tagna för en liten stund sedan. Ser ni det ljusare partiet i huvudet? Även den fläcken gör att jag tror att han är smoke, men jag är inte helt säker än.










Tror att det vitfläckade området är rätt så ok. Även här tycker jag mig se silver i det vita. Silver mot vitt brukar bli mer åt det beiga hållet då silverfärgen ju inte är vit och det ser man tydligt här.










Även på denna bilden syns det att han är väldigt ljus i botten.




Starka nackmuskler har han redan :)




Jag fick truga Phoebe att ligga vid lådan vilket hon gick med på till slut. Lillan vill ju inte släppa henne, det är ju också "hennes" bebis. Men Phoebe har absolut inga tankar på att flytta tillbaka till bolådan. Både Zira och Phoebe har hälsat på Love och allting gick bra.






Lite otroligt, för 8 dagar sen var Phoebe 3 månader. Tänk vad mycket dom växer på den tiden. Phoebe sover inte på bilderna utan ligger faktiskt och myser. stolt moster :)








Jag trodde ju först att Lillan skulle ha bebisar, hon hade hallontuttar och annat som visade det. Men hon ökade inte i vikt utan det var varannan dag om ni kommer ihåg. Igår var det 1 månad sedan jag tog henne till veterinären, jag stod inte ut med att gå och inte veta. Jag har ju haft veterinär här hemma som har känt på Lillans mage, första gången tyckte hon att hon kände något, men inte den andra gången....Men hon var ändå osäker. Så jag tog henne som sagt till vet. Som konstaterade att hon INTE var dräktig, det fanns inget på röntgenbilderna som visade på det. Så imorgon ska jag ringa och kräva tillbaka pengarna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck