Sidor

onsdag 24 juni 2015

Oscar

Nu ska vi ha lite roligt....eller ja....Jag ska ha roligt. Jag tror inte att någon av er har missat att jag håller stenkoll på vikter. Tycker det är kul och dessutom en vinkning åt rätt håll som kan visa att en kattunge kanske inte mår bra. Sen är det ju också lite olika på orsaken till att dom inte mår bra. Som Oscar nu den gångna veckan. Han mår ju bra men har spytt, vilket berodde på att han har ätit gräs.

Igår så var ju hans viktökning minst av alla med "bara" 100g på en vecka. Men 100 gram är ju egentligen rätt så mycket...Om man ser det ut en annan vinkel. När Oscar föddes vägde han 96g för att till dagen efter ha gått upp 4g och alltså vägde 100g. Hans första levnadsvecka gick han också upp 100g Titta lite på bilderna. Dom första bilderna är han 1 dag och vägde alltså precis 100g. Han får precis plats i min hand. (Nu måste jag ta en bild på honom...precis nu) (och det var INTE lätt att hålla upp honom så och dåligt ljus i köket)

I genomsnitt så har han gått upp sedan han föddes med 118g i veckan vilket som sagt jag själv tycker är bra. Det jag inte kan förstå är ju att han ser inte så mycket större ut än förra veckan, bara lite. Och var har han då satt dom här 100g. Muskler? Ja...Jo så måste det vara.



Här är Oscar alltså 1 dag och vikten är 100g precis.







Dom 100g som finns på bilderna ovanför, alltså...Han har ökat ALLT det...






Här är han 1 vecka





Och gårdagens foto när han fyllde 10 veckor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck