Sidor

torsdag 18 juni 2015

Möbelsnickare

Nu så är jag iallafall klar med snickeriet av altanmöblerna. Jag gjorde om och gjorde rätt med höjden också. Och jodå...visst är jag nöjd. Är ju inget proffs....plankorna går lite banan ibland och det är väl inget jag kan göra något åt direkt...inget heller jag har tankar på att göra något åt. Nu ska bara golvet och möblerna oljas in, men det gör jag inte förrän kattungarna har flyttat och det blir varmt ute. Då ska även den övre panelen målas vit. Idag ska jag köpa skumgummi och även tyg så jag kan sy...ska ju vara lite mjukt för rumpen också att sitta på. Och som jag skrev tidigare, även kuddar som ryggstöd. Blir nog bra när allt är klart. Ska se idag också om jag kan hitta någon tomatplanta. Känns väl inte direkt som att det kan bli något med tanke på vädret, men jag gillar bladverket och doften. Dessutom så skyr ju flugorna den lukten så förhoppningsvis slipper vi dom. Jag gilla ju verkligen blommor och växter...men nääähhh....Den enda växt som jag vill ha där är bananträd. OCH vindruvor. Inga pelargoner och sådant, bara en massa onödigt jobb med att plocka blad och vissna blommor.


Som sagt, jag är nöjd. Dom fyller sin funktion. Och då det var material över så blev det även ett bord.





Tycker själv att jag fick ihop hörnen rätt så bra, både på bänkarna och bordet





Där stolen står ska det upp en fönsterbräda med lite örter på vid senare tillfälle. Först måste vi få dit fönster och en panel. Just nu är det tillfälligt genomskinlig bordsduk (det håller bättre än vanlig plast) På det sättet slipper jag få in regn från den sidan




Under bänkarna finns det plats till förvaring och även viloplatsen för katterna. Mest leksaker just nu.




Rastgården är ju klar också. Och jag lovar, den är guld värd. Katterna tokälskar den.





Utemöblerna som var på framsidan tidigare har jag satt här ute också. Har mer användning för dom här. Kan jag sitta och dricka kaffe medan alla busar runt. Det vill säga om det inte regnar.




Alldeles lagom höjd. Som sagt var. Är inget proffs men det duger åt oss.



4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är och så fint det blev :-)!!
    Kram
    Anngert

    SvaraRadera
  2. Det blev ju superfint!!!!!

    SvaraRadera
  3. Jösses så snyggt. Du är otrolig Lotta

    SvaraRadera
  4. Det är såååå snyggt o proffsigt! Ram runt bordsskivan! Med vinkelsågade hörn!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck