Sidor

tisdag 16 juni 2015

Minis bebisar 9 veckor

Och det var lite svårt att fota dom små liven idag. Dom har ju inte fått vara ute på altanen på grund av allt bygget så idag var dom helvilda...milt uttryck. Lite mindre bilder på Simba och Leo idag....Men här är ju alltid mer eller mindre bilder på dom varje dag. Och jag får väl koncentrera mig på dessa 2....kanske imorgon. Förresten, att inte vara ute på altanen och rastgården var inget som Kiara tog åt sig. Fönstret i sovrummet var vidöppet så Lillan och Mini kunde gå som dom ville......Och Kiara. Hon klättrade uppför gardinerna och hoppade ut på katternas gång hur lätt som helst.

Veckan som har gått ha inte varit den roligaste. Alla bebisarna har varit lite småslöa, trots livlig aktivitet, alltså dom har inte varit på hugget som tidigare. Alla har haft en släng av diarré och spytt en dag....och sist ut har det varit Kiara så hon har inte hunnit komma upp sig i vikt än. Men jag är trots allt nöjd med deras vikter. Att dom har mått lite dåligt denna veckan tror jag beror på att dom vaccinerades förra veckan.

Idag har vi haft kloklippning för första gången. Och det gick bra med alla, bara Simba blev lite otålig. Och så har jag noppat alla örontofsar, vilket också gick bra. Brukar ju göra allt detta redan när dom är 6 veckor men det har inte blivit av det denna gången. Men nu så. Att ha klorna klippta satte sina spår när doom skulle klättra upp i sängen...gick inte lika bra. men efter lite slit så lyckades dom iallafall.
Några bilder här soom vanligt och resten på deras sidor.
Vikterna idag och veckans viktuppgång är

Kiara 1155g +90g
Oscar 1176g +156g
Zira 1155g +115g
Simba 1207g +158g
Leo 1170g +115g



Försökte mig på att ta gruppbild....gick så där :)





Kiara




Oscar




Zira




Simba




Leo




1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck