Sidor

lördag 13 juni 2015

Huliganungar

Britter ska vara lugna katter....Det står det i standarden. Det brukar dock inte gälla kattungar. Och absolut inte dessa huliganer som jag har här hemma nu. VILKEN FART DET ÄR PÅ DOM!!!!
Igår så var vädret helt underbart. Efter ett tag ute med lek så fick jag ta in dom då jag såg att värmen började bli för mycket för dom. Men se....det tyckte inte Kiara och Leo. Kiara har ju varit på och puttat upp altandörren redan tidigare men nu har jag satt dit en hak så det går inte att få upp om den är stängd från utsidan. Men inga problem tyckte Kiara. Här finns ju en kattlucka och den kan minsann jag ta mig ut ifrån själv...sådetså. Och Leo hakade på. Så dessa två vet hur man gör. Hade någon av dom andra sett hur dom gjorde så hade jag haft alla ute igen efter bara 5 minuter. Så det blev till att låsa luckan vilket inte gillades av dessa två....dom puttade och buffade som bara den.

Att få vara ute och busa tror jag att det är det bästa dom vet just nu. Att klättra i "träd" som egentligen bara är en buske är ett stort äventyr. Och att ligga bland blommorna, kanske slå en tass mot dom. Ska bli kul att se sen vad som överlever deras framfart. Påskliljorna är ju i och för sig färdigblommade men efter gårdagens bravader ligger allting nere nu. Så jag tror att jag ska klippa ner dom helt.

 
 
-Jag vill ligga här och lukta på blommorna. Kiara tar igen sig.
 

 
 
 
 
-What!!!! Noop, jag har inte gjort något....absolut ingenting. Simba kan se rätt sås oskyldig ut.....men det är bara lurendrejerier.

 
 
 
För han att gillar att boxa på den lilla busken och gärna gnaga på kvisten
 
 
 
 
-Blir det bra så här? Ännu ett oskyldigt face. Men gissa om skenet bedrar. Zira kan hon också
 
 
 
 
 
 Klättrar högt upp gör hon och ger mig hjärtattack och med hökögon kollar jag henne så hon inte trillar ner. Men hon....och dom andra klättrar lätt ner igen
 


 
 
 
Oscar har hittat en myra....

 
 
-Nähä....Jag åt INTE alls upp den. Bra smakade lite.

 
 
 
 
Stackars buske.....Hoppas den tål deras hårda hantering.
 




 
 
 
Undrar vad dom ser....egentligen. För man kan tro att dom ser ett spöke som dom försöker fång när dom hoppar upp och ner i rabatten.

 

 
 
 
Leo gillar verkligen att vara bland blommorna...fast här kom han fram då han såg mig och kameran klickade på.

2 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck