Sidor

tisdag 2 juni 2015

Minis bebisar 7 veckor

Och jag ger upp. Efter att ha försökt fota dom flera gånger under dagen så ger jag alltså upp. Dessa små huliganungar vet inte vad stilla är för tillfället. Deras vakna tid spenderas med att springa omkring överallt och busa. Klättra upp i sängen är superkul, likaså att busa i den. En annan favorit är att leka UNDER sängen med sängkappan. Ni kan tänka er själva....fullt ös medvetslös. Jag hade kanske kunnat lyckas med någon bild om jag hade fotat som vanligt i stolen. Men vädret är regnigt grått och mulet och bilderna blir katastrof då. Jag får ju inte in tillräckligt mycket ljus i vardagsrummet. Jag hoppades att det skulle vara fint med sol idag för då hade jag fotat dom i rastgården. Får se om det kanske lyckas imorgon.

Nu är det alltså öppet för dom överallt. Till ytterdörren har vi bara satt upp som en liten vägg, detta på grund av rädsla att någon ska trampa på dom eller att dom kläms i dörren när vi har besök. Detta har också gjort att även Lillan och Mini håller sig "på rätt sida" Det finns fortfarande lite små toalådor till d om i vardagsrummet men dom har börjat gå till tvättstugan och göra sina behov där...i den stora lådan och med den riktiga sanden. Äter gör dom nu bara i köket. När jag tar fram maten och säger "Bebisarna, komkom, nu är det mat" då kommer dom alla springande i racerfart. Och äter gör dom hur mycket som helst. Finns inte mycket kvar i faten när alla är klara. Och när dom är klara så fyller jag upp igen så dom har och kunna gå och småäta. Trots att dom är så aktiva nu så är veckans viktuppgång riktigt bra. Kommer ni ihåg att jag har skrivit tidigare att jag tyckte Lillans bebisar, alltså Mini och hennes syskon var stora? Minis bebisar har ju varit lite större/tyngre länge nu. Kikade lite bakåt i bloggen och där var det bara David som hade en vikt över 900g. Så här såg det ut då. Dionne är alltså Mini som jag kallar henne för här hemma

Diana 749g +95g
Dionne 798g +105g
Donna 719g +39g
Daniel 735g +39g
David 912g+125g
Doris 783g +79g

Och här har ni veckans vikter och ökning på Minis bebisar
Kiara 942g +172g
Oscar 891g +178g
Zira 885g +127g
Simba 918g +173g
Leo 957g +166g

Jag tar mig friheten att låna Sandras foto på David som hemma kallas för Mållgan. På bilden är han 1 år och 5 månader (vikt idag cirka 6kg)...alltså Minis bror och bebisarnas morbror :) Bilden nedanför var han 7 veckor

 
 
 
Dagens "katta"strofbilder får Zira representera. Ska försöka fota alla imorgon igen
 


 
 




2 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar o busungar!!! Det var stört omöjligt att få med nåra fina bilder hem från i förra veckan .... men de är ju ändå allra bäst "live" ...

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck