Sidor

måndag 10 mars 2014

Tengo tres gatas

Spanska igen och tengo tres gatas betyder att jag har tre honkatter. Och för tillfället så tycker jag väl att det är den viktigaste meningen för mig att kunna för tillfället :) Hade det varit hanar hade jag fått skriva gatos istället. Fråga mig inte....Har ju svårt med grammatik och ordsättning när det gäller svenska språket och att kunnat hålla ordning på hur det stavas på spanska när jag inte ens kan vokalerna här hemma känns väl inte så jättebra. Tror ju i och för sig inte att jag behöver kunna skriva saker och ting men i kursen som jag läser får jag ju även lära mig hur man skriver saker och ting. Så....Igår avslutade jag alltså den första delen av kursen. Och det gjorde jag bra, inga fel. Och då tyckte ju jag i morse att jag kunde gå vidare. Men nääää, det blev tvärstopp. Så jag har tagit en vilodag och malt på det som jag har lärt mig fram till nu. Får ju en hel del bra hjälp också på FB :) Tack Eta! Det som jag ska lära mig nu är är att kunna presentera mig själv i en hel mening och även lite annat. Och det blev liksom för mycket i morse. Jag vill gärna men om jag inte först håller koll på det jag kan kommer jag att glömma det. Äsch, blir nog säkert bra.

Riktigt vårväder idag, till och med krokusen har blommat. Fast jag har inte varit ute och kollat runt, såg det från altanen. Altandörren har varit öppen större delen av dagen och katterna har njutit av att få vara ute så mycket. Mini låg helt däckad sen på eftermiddagen, det är många nya intryck att ta till sig. Det där med flugor förstår hon inte riktigt....varför ska dom vara så högt ifrån henne? Hon är så söt när hon tjattrar med dom.Nya bilder? Ja så klart blir det några idag också, och en film. På filmen kan ni också se att det röda spricker upp i henne mer och mer och jag bara älskar hennes färg.










Fångade upp Lillan mitt i leken, dock i vardagsrummet därav det taskiga ljuset


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck