Sidor

söndag 23 mars 2014

Fina Ben

I morse gick jag upp till mamma för att tvätta Ben lite. Visserligen gör ju mamma det varje dag, oavsett om det är utställning på gång eller inte. Men jag vill gärna ha lite kontroll över det hela så jag var alltså uppe för att ge honom en riktig omgång med en blöt frottéhandduk. För visst, mamma tvättar honom men han blir aldrig så blöt. Och detta kommer jag att göra varje dag nu till och med torsdag...för på fredag åker vi ju. Alltså, när jag "badar"med handduken så vill jag lova att pälsen blir ren och blöt. Ända ner till skinnet. När jag är klar så kan man nästan tro att katten, i detta fallet Ben har stått under duschen :) Men dom finner sig i det och till och med gillar det.

När jag ändå skulle upp så tog jag med mig kameran för att fota lite innan "badet" Och så tog jag vågen med mig. Är så nyfiken på hans vikt så jag klarar inte att vänta dessa 2 dagar tills han fyller 8 månader. Det första jag gjorde var att väga honom. Och så vägde jag honom igen...OCH igen. Trodde faktiskt att vågen skojade lite med mig. Men den visade samma siffra varje gång. Nästan 8 månader och han väger 4555g. Bara sedan i måndags har han gått upp med 151g. Och han är alltså långt över vad Kurt vägde när han var 8 månader, med vikten som var 4450g. Skillnaden mellan dessa grabbar är att Kurt växte aldrig ur sig men det har Ben gjort. Så jag är väldigt nyfiken på hur Ben kommer att se ut när han är runt året.





























Ben tillsammans med sin mamma Tindra. Är så glad att jag fick dessa kort :)







1 kommentar:

  1. Åhhh så fina de är tillsammans♥
    Ska bli spännande att se hur han blir som stor kille! Kram♥

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck