Sidor

torsdag 6 mars 2014

Rabies vaccinerade

Nu är Lillan & Mini rabiesvaccinerade och dom har pass. Med andra ord är dom klara för flytt till Spanien. Visserligen inte dax än men jag ville få det klart och då gärna innan utställningen nu i slutat av mars så karensdagarna har gått. För jag vet verkligen inte vad som väntar sen mer än att vi ska åka ner tillsammans jag och Benny för att kolla lite och känna efter själva 1-2 veckor. Kanske man gillar det så mycket och kanske där finns allt jag vill ha när det gäller katterna och då kanske man bara åker hem och hämtar dom och åker ner igen. Och isåfall hoppar utställningen i Gislaved som jag redan har anmält och betalat till. Många kanske :)

Igår kväll/natt var det helt omöjligt att somna, tankarna surrade ordentligt. Tll slut gav jag upp och satte mig vid datorn och spelade lite. Emellanåt gick jag ut till köket för att röka. En av gångerna fick jag se något litet svart som snabbt sprang ute på räcket. Såg inte riktigt vad det var utan glasögon så jag fick gå och hämta dom. Och där såg jag då en liten mus som hade satt sig i blomlådan bland ljungen. Snabbt som attan hämtade jag kameran...och ficklampa. Kan ju inte ta med blixt genom fönster då ser man absolut inget. Jag lös på den lilla rackaren och tog flera bilder och den satt snällt kvar. Dock blev mer eller mindre alla bilderna likadana för den rörde sig inte ur fläcken. Gick ut med kameran för att försöka fota även om jag med säkerhet visste att den skulle sticka...och det gjorde den.

Tog även en liten runda runt bland rabatten. Har ju skrivit tidigare att jag gillar denna varma och snöfria vintern. Men jag gillar inte att det börjar knoppa redan. För det kommer att bli en köldknäpp rätt som det är...slår ju aldrig fel. Och då lär ju inte det som har knoppat sig klara av det kalla.Vet att jag tog bilder förra året när det började komma men jag kommer inte ihåg när och jag har inte orkat gå igenom dagarna i bloggen för att leta efter bilder.



Här är den lilla musen




Mina röda rosor knoppar




Likaså honungsrosen




och aklejan




På klematisen syns flera blad




Brokfunkia




Och så dessa som jag inte alls vet vad dom heter just nu





Massor av lökar, krokus, tulpaner, påskliljor och pingstliljor. Fast dom brukar ju komma fram tidigt





Mini ligger och lapar sol





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck