Sidor

lördag 8 februari 2014

Sista rycket!!

Nu är det klart. I torsdags kväll sa Benny att han kunde lägga golvet i gäst/datarummet.  Och ni ska inte tro att jag var sen med att börja plocka bort allt. Och det tog sin kan jag lova. Jisses, inte så konstigt att jag inte behöver ett förråd till när jag mer eller mindre har allting överfullt här. Och då har jag ändå gett bort en del och kastat. Det blev en massa spring med att tömma ur alla småsaker här. Bland annat garderoben som är extra. Glöm nu inte bort allt som har med en dator att göra. Alla dessa prylar och ALLA dessa sladdar. Jag hatar dom. Men dom syntes ju inte då jag hade gömt allt bakom datorbordet. Och igår morse så tog vi ut möblerna.

När Benny var klar så var det dax att bära IN allt igen. Den svarta hyllan som var här innan är på altanen och skåpet med hyllor är ute på trappen, iväg till tippen på tisdag. Jag har ju haft problem med att hitta vad jag vill ha här och hade planer på att bygga en egen hylla...alltså med sidor och allt som hör till. Är ju inte så svårt. När jag var iväg och köpte virke till hyllorna igår så kom jag på att jag skulle göra på annat sätt. Istället för att bygga med en massa trä så köpte jag 2 väggskenor och konsol till att kunna sätta dit 5 hyllplan. Skulle passa hur bra som helst och jag kunde ha hyllorna efter höjden som jag har datorgrejer. Dessutom så kan jag ju ända när det passar mig utan problem.Detta var också något som Benny fick hjälpa mig med för jag har ju inte orken att hålla på med så mycket skruvande. Och så klart fick han sätta ihop datorn igen med alla sladdar. För se det fixar jag absolut inte, risk för kortslutning. Eller ja, jag hade ju kunnat göra som när jag möblerade om här och ta bilder på var allting ska sitta :)

Nu är alltså allt planerat renoverande i vår lägenhet klar. Golven i köket hallen och vardagsrummet var ju nylagda när vi flyttade in så där har vi inte gjort något. Men jag har tapetserat hela lägenheten då alla väggar var målade vita och där fanns en massa märken. Golvet i vårt sovrum har vi lagt och nu alltså i gästrummet. Vi har tagit ut den kombinerade kyl o frys och köpt dit stora som är var för sig så man får plats med matvaror. I toaletten har det kommit upp badrumsskåp och duschdörr. Sen har vi ju byggt altanen och soldäck. Och jag har fixat en massa rabatter utanför. Detta tog "bara" lite över 3 år. Fast jag känner ju mig själv, jag har ju alltid något projekt på gång.

Plastmatta med en massa märken i, bland annat har något lagt ner ett strykjärn






Jamie undrar vart alla sakerna har tagit vägen



Mini som vanligt uppe på en stolsrygg



Här har Benny börjat med golvet



Och efter någon timme snart klar






slutresultaten och jag är supernöjd. Jag har en duktig man





Här stod den svarta hyllan tidigare. Har idag byggt nytt till katterna så att dom kommer upp till sin hylla vid taket. Har även satt dit en tygbit så dom slipper halka när dom hoppar upp. 







Och så mina nya hyllplan. Nu ska jag bara bygga typ en vägg så att jag kan gömma alla sladdar nere till vänster. Ska även köpa lite korgar som jag ska ha på en av hyllplanen.





Medan Benny höll på med golvet så byggde jag en ram till garderoben. 




Jag gjorde en del annat också bland annat fotade. Kolla mor och dotter.....och deras färgteckning







Mini gillade att ligga i kartongerna efter golvet. Och blött blev det också då hon hade varit och plaskat i vattnet strax innan










En trött Mini som håller på att somna mitt i leken....men hon är ju så nyfiken så hon piggnade till tvärt när Benny kom in från förrådet.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck