Sidor

tisdag 4 februari 2014

Gamla foton

Idag "snubblade" jag över ett foto i en grupp på FB. En gammal bild på skolan där jag gick i några år och en massa ungar utanför. Efter en närmare titt så tyckte jag
- Men fasiken...det är ju jag. Eller??? Katastrof är det ju när man inte känner igen sig själv. Men det var så mycket som själva bilden på denna tjejen visade att det kunde vara jag så jag tog kontakt med personen som hade lagt upp bilden. Och visst var det jag :)
Igenkännandet var armarna som redan då var i kors, något som jag förstod långt senare var en försvarsinställning. Men tanke på hur hela min skoltid var redan från första klass med mobbing och att alltid vara utanför, bli slagen och jagad...Det är något som jag kan känna av idag har satt djupa spår i mig. Än idag kan jag stå med armarna i kors när jag är osäker. Med tanke på allt som jag har varit med om och då inte bara skolan.... så måste jag ändå säga att jag var en glad skit.



På denna första bilden är det jag som sitter 2:a från vänster. Med armarna i kors. Jag ska vara 7 år på fotot





Ja alltså...kan du gissa var jag står här? Inte så svårt va!!! Armarna i kors. Här ska jag vara 9 år


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck