Sidor

tisdag 26 mars 2013

Téa, Téa, Téa

Igår så skrev jag ju lite om helgens utställning och om vad domarna tyckte om Téa. Jag kollade på VGL:s sida där man kan göra DNA tester, även på färg. Kunde inte hitta det jag sökte så jag mailade till dom om vilka tester jag ska beställa för att se om Téa är sköldpaddsfärgad. Fick till svar att dom testerna inte gick att göra. Så....jag har bara att vänta på Téas kommande kattungar för att se om hon är padda eller inte.
Om hon är padda så kan hanarna bli i färgen choklad, lila, röd crème. Med eller utan mönster, med eller utan silver, är hon inte padda så kan dom bara bli choklad och lila

Honorna kan få färgerna choklad, lila, chokladsköldpadd, lilasköldpadd. Med eller utan silver, med eller utan mönster, är hon inte padda så får hon bara choklad eller lila.

Är hon svartsilver vilket domarna ville ha henne till får hon inget av dessa färger, då kan hon bara få svarta och blå ungar både när det gäller hanar och honor, med eller utan silver med eller utan mönster

Domarna anser alltså att hon är svartsilver spotted och att det röda är rufism. Jag brydde mig inte om att dom sa att hon inte är padda men jag vägrade att ställa henne som svartsilver vilket jag anser att hon inte är. Och dom sa att i och med att hon inte har några rosa fläckar på tramdynorna så är hon alltså inte padda. Jag misstänkte tidigare och har även fått det bekräftat att trampdynorna inte behöver vara fläckiga bara för att hon är padda. 
Jag har alltså reggat Téa som chokladsköldpadd silver spotted. Ni som har lite öga när det gäller färger.....vad tror ni. Här kommer massor av bilder på Téa från att hon är nyfödd fram till nu när hon är 5 månader. Och ju mer jag tittar på dom ju mer är jag säker på att hon är padda....



Nyfödd








1 vecka




2 veckor






3 veckor






4 veckor






5 veckor





6 veckor





7 veckor




8 veckor






9 veckor





10 veckor





11 veckor




12 veckor




3 månader





4 månader






5 månader








2 kommentarer:

  1. Hon ser väldigt paddig ut på de yngsta bilderna. Kanske du ska gå på det. Silvret trollar nog bort det röda, när hon blir äldre. Vad sa Annette? Hon är ju duktig också.

    SvaraRadera
  2. hur fan kunde de vilja ha både henne och Trond som svart någonting? Det faschinerar mig mycket

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck