Sidor

måndag 6 september 2010

Internationell Champion

Jupp, det är Fjodor nu....inte illa, eller hur? Och jag är hur mallig som helst :-) Får lite ångest nu för jag vet inte var jag ska börja skriva.....det kommer att bli mycket idag och jag får bara hoppas att det är tillräckligt intressant att läsa så att du orkar läsa allt. Ok...då kör jag :-)
 
Fredag.
Resan till Drammen i Norge gick bra, mycket bättre än vad jag vågade hoppas på. Var ju så orolig över att Fjodor skulle pipa och ha sig tills vi kom fram. MEN.....han var tyst och sa inte ett pip förrän vi kom fram till hotellet. Det vill säga efter att han fick komma ut ur buren och sitta/ligga hos mig tills vi kom till Ann.....han började nämligen må illa. När vi åkte från Ann så fick han en handduk över buren som gjorde susen. Antagligen blir han illamående i bilen när han ser allt som kommer förbi i hög fart och som han kan se genom springorna. Väl på hotellet så installerade vi oss och katterna, och sedan åkte vi till hallen och hjälpte till en stund att rigga upp inför utställningen. För mig gick det inte så bra att hjälpa till då jag hade sådan värk, det tar på mig att sitta och åka bil så länge, men jag gjorde så gott jag kunde. Själva resan dit tog lång tid även om det egentligen inte var så långt. Vi åkte hemifrån 9.30 och var hos Ann vid 11-tiden och åkte därifrån direkt. Var framme vid hotellet klockan 19.00, men då hade vi en del rökpauser, vi var och käkade, och vi stannade för att kolla vyn som var helt fantastisk. Fortsättning efter bilden.


 
Lördag
Så var det då dax för den första utställningsdagen, och det var hur kul som helst att träffa alla man kände. Fjodors domare var Jean Clare från England, och han fick superduper bra kritik....kunde inte bli bättre. Han fick sitt cert och kan nu alltså titulera sig som Internationell Champion. Han blev även Domarens Bästa och Nominerad. Tyvärr så slog en blå skotte honom. Fjodor VAR/ÄR mycket finare en denna katten, men han förlorade på grund av att han är så otroligt blyg och rädd när man visar upp honom inför alla och det ska klappas i händerna. Jag hade fullt upp med att överhuvudtaget kunna hålla honom. Bäst i Ras blev Millaaraq's Betty Davis, en brorsdotter till Fjodor (Eddie Murphy är pappan) Även hon blev Domarens Bästa och blev Nominerad. Och så lite bilder på just Betty då. Fortsättning följer under bilderna :-)





Detta är Bettys mamma Millie som blev Champion


Denna bilden har jag snott av Nicole, det är Betty med domaren Claire


 
Söndag
Jisses, denna dagen började INTE bra, allting bara rasade när jag såg vilken domare jag skulle ha......Dagny Dickens.....För er som inte har hängt med på bloggen kan jag berätta att det var med henne jag hade tjafs om Ellen då Dagny menade på att Ellen inte existerar....vilket vi ju vet att hon gör. Jaja....hur som helst så blev jag ju så klart orolig att hon till och med skulle dra certet på Fjodor. Ann erbjöd sig att ta upp honom, men det skulle inte spela någon roll då hon vet att det bara är jag som föder upp rödsilver, och som ställer ut dom. Alltså pannkaka från första början vilket så klart Fjodor snappade upp med en gång. MEN.....det blev över förväntan bra. Han fick sitt första cert till Grand, han blev Domarens Bästa och Nominerad även denna dagen. Vid uttagningen av Bäst I Ras så vann lilla söta Betty igen. Här höll Dagny på att ge mig hjärtattack då hon sa " En britthane på 15 månader ska INTE se ur så här" så var det då tyst i flera sekunder "En britthane på 3 år ska se ut så här" Snacka om att jag blev salig av lycka :-) Men han kom inte vidare till BIS:et idag heller, samma sak som på lördagen, och nu var han ännu mer omöjlig :-( Jag har inga bilder på Fjodor, men en tjej tog massvis med bilder som jag kommer att visa upp så fort hon har lagt ut dom :-)
 
Nu framöver så ska jag jobba med Fjodor så han blir bättre till utställningen i Varberg. Jag har varit och köpt honom en sele, och en röd snusnäsduk :-) Med selen på ute idag så lekte han krypskytt.....han ålade fram :-) Men det blir nog bättre, jag ger mig inte.

3 kommentarer:

  1. STORT GRATTIS!!!
    O MASSOR AV KRAMAR
    från Lena

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta
    Ett stort grattis till dom fina resultaten i helgen!
    Snart är det dags för Larissa och jag har lagt in en blogg på min hemsida som jag försöker hålla uppdaterad, titta gärna in
    http://blog.dutchess-cats.se
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Grattis till fina resultat i helgen!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck