Sidor

söndag 19 februari 2017

Wonderbits Liten Frej "Tussen"

Det absolut bästa som Tussen vet, iallafall just nu är att få vara ute på altanen. Han tar en sväng ut i rastgården emellanåt och bryr sig inte ett dugg om att det regnar. Och det har ju varit plusgrader i flera dagar nu. Dom gångerna som det har varit minus och kallt så har han snällt gått in utan att jag har behövt be honom om det. Men nu kan han ligga där ute och sova länga. Jag antar att han tycker att det är svalt och skönt med tanke på hans päls. Zira går ut en sväng på 3-5 minuter sen kommer hon in och lägger sig. Men hon vill helst att jag ska öppna dörren nu, hon tycker nog att hon är för tjock för luckan.

Just nu tycker jag synd om Tussen. Jag ger honom precis vad han vill, allt för att han ska känna sig nöjd. Vilket resulterar i att även han blir mer och mer bortskämd. När han flyttade hit så ville han varken ha skinka eller ost. Men nu så tokälskar han det. Han äter fortfarande sina torrisar men tackar inte nej till pussi blötmat blandat med mush. Att jag tycker synd om honom beror på att han skulle verkligen behöva en tjej. Han har den sista veckan varit rastlös och till och med försökt sig på Zira, men hon har tackat nej. Och inte så konstigt då ju är dräktig. Han har dessutom  kissat ett par gånger i soffan och på mattan. Vilket tyder på att han inte gillar läget riktigt. Hör ju på honom att han letar efter en hona. Det är bara TUR att hans kiss inte luktar, inte det minsta. Så jag står ut. Så snart alla parningar är över så ska jag kastrera honom.
Jag hade ju några som ville para med honom och som jag sa ja till. Men när jag fick köpekontraktet så stod det att jag bara fick använda honom på mina egna honor. Och fick snällt avboka dom honor som skulle komma. Detta med att han inte får para andra beror på att han redan har så många ungar efter sig. På ett sätt så förstår jag det, men å andra sidan inte. Så jag väntar verkligen in Milla och Phoebe nu. Båda visade löp i början av januari men då kunde jag inte/fick inte para, alla papper var inte riktigt klara. Jag har ingen aning om när tjejerna behagar att komma i löp igen men jag hoppas så klart på snarast möjligt. Väntar även in en omparning efter att han bodde hos Lena och även en annan hona. Men man vet ju inte alls när dom kommer igång heller. Så tills vidare får jag se till att Tussen mår bra på alla andra sätt. Vilket han också gör. Världens goaste kille är han och jag älskar honom så det gör  ont.

Han är fortfarande inte badad. Jag vet inte hur jag ska bära mig åt för själv klarar jag det som sagt inte. Men jag borstar honom varje dag så några nya tovor har han inte lyckats få. Och så tar jag lite torrschampo emellanåt. Så han ser rätt så ok ut i pälsen ändå med tanke på att han är i behov av ett bad. Att ta bilder på honom är en dröm, han protesterar inte det minsta utan ställer snällt upp. Och det här med bilder är ju kul. Jag vet själv hur roligt jag tycker det är med bilder på mina bebisars föräldrar. Så dessa bilder tillägnar jag till er alla som har Frej som pappa till era bebisar. Går bra att låna om ni vill. Här finns MASSOR att välja mellan!!

















































2 kommentarer:

  1. Han är verkligen underbar.
    Tråkigt på kissande.vi får se hur det går hos oss. Men jag gör också allt för att zimba ska vara nöjd just nu.Mars månad är jobbig för katter.

    SvaraRadera
  2. Förstår mycket väl varför du tokälskar honom.... <3

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck