Sidor

fredag 10 februari 2017

4 veckors bantning

Ni ska bara veta hur löjligt nöjd jag är med mig själv. Idag har jag alltså kört med 5:2 dieten i 4 veckor. Och, iallafall just nu, så är det bland det bästa jag har gjort den sista tiden. Att det skulle hjälpa så grymt mycket trodde jag faktiskt inte själv. Metoden fanns när jag bantade förra gången också men jag ville inte ge 129:- i månaden bara för att logga allt som jag äter. Och njaaa, jag trodde nog inte på det heller, trodde att det bara var ännu ett ställe som försökte få pengar från dom som försöker banta. Men denna gången tog jag alltså ett abonnemang på 6 månader, det är tiden som jag har tänkt att gå ner i vikt. Och förhoppningsvis fixar jag det utan att logga sen. Jag lär mig ju mer och mer för varje dag som går. Förra gången när jag körde efter egen diet och därmed också bara körde med lightprodukter och att äta så lite som möjligt och ändå vara mätt gjorde att jag under samma tid som nu gick ner med 6,7kg. Idag kan jag med stolthet berätta att jag har gått ner 9,2kg. Och det genom att äta som jag brukar fast i mindre portioner och ha 2 fastedagar där jag äter mindre. Kan ta mig sjutton inte bli bättre. Och dessa kilon har jag gått ner UTAN att motionera. Var ju ute och gick 2 gånger, men mina fötter klarar inte den påfrestningen.

Det är tur man är pensionär, egentligen. Då får man en hel del saker billigare. Man kan åka buss billigare (fast det gör jag aldrig, åker buss alltså) Man kan klippa sig billigare. Och nu mitt senaste intresse. När jag gick i skolan, alltså över 40 år sedan så var mitt stora intresse idrott av alla de slag. Och jag älskade bowling. Bowlinghallen i Smålandsstenar lade ner för många år sedan. Men nu har jag, för första gången sedan skolan alltså, varit i Gislaved och spelat bowling. Så superkul.  Och då jag är pensionär betalar jag bara halva priset för en timme. Och den timmen njuter jag för fullt. Önskar bara att jag hade egna skor, mest med tanke på att jag har värk i fötterna. Ett eget klot hade varit kul om jag fortsätter. Imorgon ska jag dit och spela igen. Frågade Oliver om han och barnen ville följa med och umgås lite, tror att Elwin kommer tycka det är superkul. Ska bli kul att se hur det går. Även Nemo, som snart är 2 år ska vara med och spela. Det finns skor och bowlingklot även till så små.

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck