Sidor

onsdag 15 februari 2017

Tjockisen Zira

Nu var det rätt så längesedan som jag tog bilder på katterna. Men när det är så grått och tråkigt ute så är det helt enkelt inte kul att ta bilder. Dessutom, när det är riktigt kallt får dom inte gå ut. Men idag så skiner solen, det är "bara" -2,6. Så idag fick dom komma ut i 10 minuter. Så det gällde att fota på snabbt för att få ihop några bilder. Dom flesta blev rätt så ok. Tog en liten filmsnutt också. Och idag fick jag faktiskt med Zira på en del bilder.

När det gäller Zira! Kolla in hennes mage!! Det har idag bara gått 5½ vecka. Och hon är stor redan nu. Ytterst lite större än vad hon var förra gången. Om jag ska gissa, så som jag brukar så gissar jag på 6 bebisar ....igen. Men hoppas på 4 bebbar. Men "behöver" minst 5 om alla som har anmält intresse ska få vara med. Men var och en av dessa har ju sina önskningar, vilket man ska få ha. Röda hanar. Yepp, det blir ju bara röda/créme hanar. Gärna långhår. Men det återstår att se. En hona ÄR reserverad oavsett färg och hårlag. Det kan ju bli så att det bara blir tjejer, eller ja, grabbar. Fast jag hoppas på tjejer för denna gången vill jag ha lite mer än rött :)


Kolla magen!!! Undrar hur detta ska sluta























Ziras tassavtryck i snön







Pappa Frej "Tussen" tar det hela med ro. Världens coolaste katt.




















Just på dessa bilder syns det att jag klippte/rakade honom för ett par veckor sedan. Men det växer ut igen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck